صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۰۱ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۲

فناوران درصدد تهیه عصاره‌های خشک گیاهی برای تولید مواد اولیه دارو

فناوران یک شرکت دانش‌بنیان به دنبال تهیه عصاره‌های خشک و مجزا کردن ترکیبات مشابه به منظور تولید مواد اولیه شرکت‌های دارویی هستند.
کد خبر : 853310

سید هاشم اخلاقی عضو هیئت‌ علمی و مسئول یک شرکت فناور در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار از فرآوری و تولید عرقیات گیاهی، اسانس‌های طبیعی و آب مقطر خبر داد و در تشریح فعالیت‌های این شرکت اظهار کرد: فناوران با به‌کارگیری دستگاه‌های تقطیر صنعتی شامل دیگ تقطیر، کندانسور و بُرج خنک‌کننده، محصولاتی مانند گلاب، عرقیات گیاهی، اسانس‌های طبیعی و آب مقطر تولید می‌کنند.

وی با بیان اینکه اکنون، مقادیر زیادی از منابع طبیعی کشور به‌صورت خام و بدون فرآوری و با قیمت نازل به کشور‌های خارجی صادر می‌شود، افزود: این شرکت با دارابودن دانش لازم می‌تواند از خروج مواد طبیعی و خام جلوگیری کرده و زمینه صادرات محصولات مختلف فرآوری‌شده ازجمله گیاهان دارویی را فراهم کند.

عضو هیئت‌ علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار، گلاب، عرقیجات با عیار بالا، عصاره‌های خشک‌شده تحت دمای پایین و خلأ (توسط خشک‌کن پاششی و خشک‌کن انجمادی)، تهیه اسانس طبیعی از گیاهان معطر و دارویی مانند گل محمدی، رزماری، نعناع، آویشن، پونه، ترخون، رازیانه، زنیان، زیره سبز و اسطوخودوس را ازجمله تولیدات شرکت فناور متبوع خود نام برد.

اخلاقی با اشاره به برنامه‌های آتی این شرکت فناور گفت: شرکت فناور قصد دارد با مشارکت سرمایه‌گذاران در زمینه تهیه عصاره‌های خشک و فراکسیون‌های مختلف عصاره‌ها(مجزاکردن ترکیبات مشابه) از طریق روش‌های کروماتوگرافی (جداسازی و خالص‌سازی) در مسیر تولید مواد اولیه شرکت‌های دارویی و نیز ایجاد زمینه صادرات مواد دارویی فرآوری‌شده گام بردارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر