صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۵۰ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۲

آغاز فعالیت مرکز نوآوری مغز با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری

مرکز نوآوری مغز با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی فعالیت آموزشی، پژوهشی و فناورانه خود را آغاز کرد.
کد خبر : 852860

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرکز نوآوری مغز در مراسمی با حضور سیدمحمد مهدوی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و عبدالرضا پازوکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با هدف بسترسازی برای انجام فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فناورانه با رویکرد‌های بین‌رشته‌ای کار خود را آغاز کرد.

مرکز نوآوری مغز با برخورداری از آزمایشگاه‌های تحریک مغز، ثبت سیگنال‌های مغز، واقعیت مجازی، عصب‌شناختی، ارزیابی و توان‌بخشی شناختی و بیوفیدبک فعالیت خواهد کرد.

سیدمحمد مهدوی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در این مراسم اظهار کرد: با ایجاد مرکز نوآوری مغز، باید فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی با رویکرد‌های بین‌رشته‌ای در فضای هماهنگ و منسجم صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز با اشاره به اینکه علوم اعصاب در اولویت فعالیت‌های علمی و آموزشی این دانشگاه قرار دارد، برای همکاری در امر توسعه مرکز نوآوری مغز اعلام آمادگی کرد و گفت: ایجاد مرکز نوآوری مغز دستاورد‌های مفید و مؤثری در سطح جامعه به دنبال داشته باشد.  

میرفاضلی رئیس مرکز نوآوری مغز نیز با ارائه گزارشی از روند ایجاد و فعالیت این مرکز با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، برگزاری دوره‌های مهارتی کوتاه‌مدت حرفه‌ای بین‌رشته‌ای، کارگاه‌های آموزشی، آموزش دستیاران، همکاری‌های بین‌المللی، همایش‌های سالانه، همکاری در تکمیل پروژه بانک مغز، جذب و تربیت پژوهشگر، جذب منابع حمایت از پژوهش، ایجاد شبکه بین دانشگاهی در حوزه سلامت و توان‌بخشی را ازجمله اهداف و برنامه‌ها عنوان کرد.

وی افزود: پژوهش‌های کاربردی نوآورانه، طراحی نرم‌افزار‌های واقعیت مجازی برای بازتوانی شناختی و توسعه پژوهش‌های کاربردی در قالب پروتکل‌های جدید تشخیص و درمان، از دیگر فعالیت‌های مرکز نوآوری مغز است.

انتهای پیام/

ارسال نظر