صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌‌وگو با آنا تشریح شد؛

آخرین جزئیات از ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در دانشگاه آزاد

رئیس مرکز عمران، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در راستای اجرای تفاهم‌نامه با وزارت راه و شهرسازی ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در این دانشگاه با بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا ساخته می‌شود.
کد خبر : 852678

سعید صابونی رئیس مرکز عمران، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از زمان تصویب مصوبه پروژه ساخت مسکن برای اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه برای هرچه سریعتر اجرایی و عملیاتی شدن این پروژه تمام تلاش خود را به کار گرفته است، گفت: دانشگاه همواره دغدغه ساخت مسکن برای اعضای هیئت علمی و کارکنان خود داشته و برای نهایی شدن این پروژه شبانه‌روزی تلاش می‌کند.

** اختصاص مسکن به دانشجویان نخبه دکتری و متأهل

رئیس مرکز عمران، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تفاهم‌ نامه همکاری بین دانشگاه ازاد اسلامی و وزارت راه و شهرسازی برای ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی خواهد بود، گفت: از این تعداد ۲۵۰ هزار واحد مسکونی سهم دانشگاه آزاد اسلامی و ۲۵۰ هزار واحد مسکونی سهم وزارت راه و شهرسازی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی تصمیم دارد برای تمام اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه ساخت مسکن را انجام دهد، گفت: دانشگاه در نظر دارد از مسکن‌های ساخته‌شده در اختیار دانشجویان نخبه دکتری و دانشجویان متأهل هم قرار دهد. در این زمینه سند منازل مسکونی به نام همکاران و اعضای هیئت علمی خواهد شد و در یک پایلوت چندساله در اختیار دانشجویان نخبه دکتری و دانشجویان متأهل قرار خواهد گرفت.

**بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا در ساخت مسکن

رئیس مرکز عمران، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: بر اساس تفاهم‌نامه، دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال صنعتی‌سازی مسکن در کشور است و خود را ملزم به بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا در این حوزه می‌داند. 

صابونی که به منظور بررسی مسائل املاک و مستغلات و پیگری پروژه‌های نیمه‌کاره در دانشگاه آزاد همدان حضور یافته بود و با خبرنگار آنا گفت‌وگو می‌کرد، تأکید کرد: در همین زمینه دانشگاه آزاد اسلامی با چند شرکت خارجی وارد مذاکره شده است تا با برند دانشگاه با وزارت راه و شهرسازی به توافق برسند.

** انجام یک‌هشتم تعهد دولت برای ساخت ۴ میلیون مسکن توسط دانشگاه

وی بیان کرد: اگر برای هر منزل مسکونی ۱۰۰ متر مربع در نظر گرفته شود، این تعداد واحد بالغ بر ۵۰ میلیون متر مربع عملیات عمرانی است و این مقدار یعنی یک‌هشتم تعهد دولت برای ساخت ۴ میلیون مسکن که به‌نوبه خود کار بسیار بزرگ و عظیمی است.

این مسئول ابراز امیدواری کرد به‌زودی و در چند ماه آینده کار‌های عملیاتی و اجرایی ساخت مسکن برای اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شود.

گفتگو از مهدی صفرزاده

انتهای پیام/

ارسال نظر