صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۱۷ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد

ارائه ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات بانک صادرات به مددجویان امداد

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر همکاری و تعامل با بانک‌های عامل در ارائه تسهیلات قرض الحسنه تقویت و گسترش یافته است از افزایش تسهیلات قرض‌الحسنه و وام‌های اشتغالزایی مددجویان از ۱۵۰ به ۲۰میلیون ریال در سال جاری خبر داد.
کد خبر : 85257

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سید پرویز فتاح در افتتاحیه نمایشگاه طرح‌های اشتغال و خودکفایی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد از محل تسهیلات قرض الحسنه بانک صادرات با بیان اینکه افزایش سقف تسهیلات مددجویان در شورای عالی اشتغال تصویب شده است، افزود: هدف اصلی و رویکرد اساسی کمیته امداد توانمندسازی و خودکفایی خانواده‌های تحت پوشش است. بیشتر افراد تحت حمایت این نهاد از توانمندی‌های زیادی درزمینه‌های مختلف برخوردارند که با حمایت و پشتیبانی‌های لازم می‌توانند خودکفا و درآمد کسب کنند.


وی با بیان اینکه رویکرد اصلی کمیته امداد توانمند سازی و خود اشتغالی مددجویان تحت حمایت است،‌ ادامه داد: سال گذشته تعامل و همکاری‌های خوبی با بانک‌های عامل در ارائه تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان به وجود آمد که این همکاری‌ها امسال گسترش خواهد یافت به عنوان مثال بانک صادرات سال گذشته ۱۶۰ میلیارد تومان به ۱۶ هزار خانواده تحت حمایت تسهیلات پرداخت کرده است.


رئیس کمیته امداد تصریح کرد: سال گذشته از مجموع بانک‌های عامل که با این نهاد همکاری می‌کنند. یک‌هزار و ۱۵۰میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به ۱۲۰هزار خانوار تحت حمایت پرداخت شده است که بعد از توانمندی از چرخه حمایتی امداد نیز خارج و خودکفا خواهند شد.در نشست شورای اشتغال که طی دو هفته گذشته با حضور رئیس جمهوری برگزار شد سهم کمیته امداد در سال ۹۵ از تامین منابع دولتی برای اشتغالزایی ۲۶۶هزار نفر در نظر گرفته شده است که این امر جز با همکاری و همراهی بانک‌ها محقق نخواهد شد.


فتاح با اشاره به اینکه امسال مستمری مددجویان افزایش نخواهد یافت، گفت: ارائه خدمات کمیته امداد در تمامی زمینه‌ها همچون پرداخت تسهیلات، خدمات درمانی و بیمه‌ای و وام‌های قرض الحسنه رشد قابل ملاحظه‌ای را خواهند داشت. کمیته امداد پشتیبان و تضمین کننده وام‌ها و تسهیلاتی است که بانک‌ها به مددجویان پرداخت می‌کنند چرا که این افراد در بازپرداخت تسهیلات کمترین معوقه بانکی را دارند.


پرداخت بیش از ۲۰۰میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان


اسماعیل لله گانی، مدیرعامل بانک صادرات نیز گفت: بانک صادرات طی پنج سال گذشته در قالب طرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد ۷۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به۱۱۳هزار خانوار معرفی شده پرداخت کرده است که از این تعداد ۷۱هزار نفر آنان توانمند و از چرخه حمایتی امداد خارج شده‌اند.


وی با بیان اینکه رویکرد بانک صادرات در سال جاری افزایش پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان واجد شرایط و معرفی شده از سوی کمیته امداد است، افزود: مددجویان در بازپرداخت تسهیلات به بانک‌ها همکاری‌های خوبی دارند به طوری که میزان مطالبات بانک‌ها از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد به کمتر از دو درصد می‌رسد.


لله گانی بیان کرد: براساس میزان منابع و وصولی‌های این بانک بیشترین تسهیلات به مددجویان کمیته امداد پرداخت شده است به طوری که سال گذشته ۱۶۰میلیارد تومان تسهیلات به خانواده‌های تحت حمایت امداد پرداخت شد ولی امسال با برنامه ریزی‌های انجام شده سعی داریم بیش از ۲۰۰میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان پرداخت کنیم.


نمایشگاه طرح‌های اشتغال و خودکفایی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امروز شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه جاری با حضور پرویز فتاح رئیس کمیته امداد و اسماعیل لله گانی مدیرعامل بانک صادرات افتتاح شد.


براساس این گزارش، نمایشگاه توانمندی‌های مددجویان تحت حمایت در ۱۵غرفه شامل پوشاک، کارگاه خیاطی، فرش، صنایع دستی، گل و گیاه ، کارگاه تولید رادیاتورهای قرنیزی و انواع میزهای تلویزیون تا فردا یکشنبه برای بازدید عموم دایر است.


انتهای پیام/

ارسال نظر