صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در شورای دانشگاه آزاد استان مرکزی مطرح شد؛

امکان ارسال مدارک دانشجویان به منزل با سامانه استعلام دانشگاه آزاد

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد گفت: با راه‌‌اندازی سامانه استعلام مدارک، فعالیت‌های مرکز سرعت گرفته و آینده نزدیک امکان ارسال مدارک نهایی دانشجویان به منزل وجود دارد.
کد خبر : 852554

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، هشتمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در راستای بررسی مسائل و مشکلات آموزشی و فارغ‌التحصیلی واحد‌ها و مراکز آموزشی استان مرکزی با حضور معصومه طباطبایی رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی، مرتضی قاسمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک، حجت‌الاسلام رسول ظرافت مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، محمدرضا الله‌قلی قصری مدیرکل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی، رؤسای واحد‌ها و مراکز آموزشی استان و برخی از معاونان و مدیران دانشگاه در سالن جلسات امام خمینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار شد.

**میانگین افزایش دانشجو در کشور بین ۸ تا ۱۰ درصد است

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست بیین کرد: واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی در دو بخش پذیرش دانشجو و استقبال از دانشجو و راهنمایی آنان در ابتدای ورود به دانشگاه و در بدرقه دانشجویان به هنگام فارغ‌التحصیلی بسیار تأثیرگذار هستند که دانشجویان خاطره خوب و ماندگاری از دانشگاه و برخورد خوب کارکنان به یاد داشته باشند تا برای ادامه تحصیل دوباره به دانشگاه برگردند و تبلیغ دانشگاه را در بیرون از محیط دانشگاه انجام دهند.

طباطبایی به نزدیک شدن آمار پذیرش دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی اراک به میانگین کشوری اشاره کرد و توضیح داد: میانگین افزایش دانشجو در کشور بین ۸ تا ۱۰ درصد است و آمار افزایش دانشجو در اراک به ۷ درصد می‌رسد که نشان از روند افزایشی است.

وی افزود: روند کاهشی جذب دانشجو در دو سال اخیر به روند افزایشی تبدیل و برای ۳۳ رشته محل مقطع دکتری اخذ مجوز شده است.

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه روند دانشگاه باید به سمت تضمین شغل دانشجو و فراهم شدن شرایط ادامه تحصیل دانشجویان در خود دانشگاه و ایجاد فضای شغلی منجر شود، افزود: این موضوع موجب رشد انگیزه دانشجویان خواهد شد و با توجه به رشد جمعیت دانشگاه و رشد مراکز فعالیت، تسهیل‌گری برای افزایش جمعیت دانشجویان از طرف سازمان مرکزی انجام شده است.

طباطبایی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت دانشجویان دکتری دانشگاه برای تدریس، راهی برای تبلیغ غیرمستقیم دانشگاه است و از این فرصت باید بهره برد.

وی با اشاره به ایجاد دانشکده‌ها و مدارس مهارتی بیان کرد: دوره‌های کوتاه‌مدت با اعطای گواهی قابل استعلام و معتبر دانشگاه آزاد در افزایش مهارت دانشجویان به صورت کاربردی و در شرایط اقتصادی کنونی بسیار کارآمد و مؤثر است.

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی سامانه استعلام مدارک راه‌اندازی شده که مشکل جعل سند را رفع کرده و درخواست دانشجو را با سرعت و در کمترین زمان حل می‌کند.

طباطبایی خاطرنشان کرد: استعلام مدارک اولیه دانشجو برای ورود به دانشگاه برای پذیرش و ارائه مدرک به اداره فارغ‌التحصیلان از جمله نتایج این سامانه است که خوشبختانه کار‌ها در اداره فارغ‌التحصیلی به‌روز شده و با دقت و سرعت بیشتری انجام می‌شود و مدارک نهایی دانشجویان با امکان ارسال به در خانه در آینده وجود خواهد داشت و با سامانه استعلام در هزینه‌های مالی و هزینه نیروی انسانی صرفه‌جویی می‌شود و اعتبار دانشگاه زیر سوال نمی‌رود.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال رضایتمندی بیشتر دانشجویان، کارکنان و هیئت علمی است، افزود: هرچقدر رضایت‌مندی در دانشگاه بیشتر باشد، این رضایت‌مندی در خود جامعه هم بیشتر خواهد شد.

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی درباره بازدید‌های دانش‌آموزی گفت: این بازدید‌ها برای شناساندن چهره دانشگاه به دانش‌آموزان بسیار مؤثر بوده و نیاز است وقت بیشتری برای این بازدید‌ها گذاشته شود تا در جذب دانشجو و ایجاد ذهنیت مثبت برای دانش‌آموزان پیشگام باشیم و به بهترین نحو آن‌ها را مورد استقبال قرار دهیم.

** حرکت دانشگاه آزاد اسلامی از مقاله‌گرایی به حل مسئله

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی هم در این نشست با تشریح موارد آموزشی استان مرکزی بر ضرورت رعایت عدالت مسئولان و مدیران دانشگاه تأکید کرد و افزود: سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی بر پایه دانشگاه کارآمد و پایدار، دانشگاه سرآمد و پاسخگو، دانشگاه پرورش‌گر قوه عاقله و پرورش‌دهنده فضای انقلابی هدف‌گذاری شده و حرکت خود را آغاز کرده است.

قاسمی افزود: تغییرات تحول‌آفرین در سال ۱۴۰۱ بر پایه سرمایه‌محوری، سرمایه‌گذاری، اقتصاد مولد، بهره‌وری مناسب به جای شهریه‌محوری انجام شده و پیشرفت‌های خوبی در استان مرکزی حاصل شده و امسال نیز این روند ادامه خواهد داشت.

وی متذکر شد: در حوزه آموزش‌محور، رشد کمّی به رشد کیفی تغییر کرده و با انتصاب معاون هماهنگی‌ و برنامه ریزی و مدیران استانی در حوزه آموزش، پژوهش، فرهنگی و امور مالی برنامه‌ریزی‌های مدونی صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی توضیح داد: سنجش و نظارت و دفتر توسعه و آموزش و استاندارد‌سازی در دانشگاه آغاز به فعالیت کرده و در حوزه فرهنگ بر پایه اجتماع فرهنگی و بیانیه تعلیم و تربیت گام‌های خوبی برداشته شده و در حوزه آموزش نیز از مقاله‌گرایی به سمت حل مسئله تغییر یافته و برنامه علمی طرح پویش مورد الگو قرار گرفته است.

به گزارش آنا، رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در آرامگاه شهدای جاویدالاثر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک با ادای احترام و قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت.

طباطبایی در یک بازدید دوساعته از واحد‌های مختلف تولیدی بازار فناوری و نوآوری شهید سلیمانی واحد اراک دیدن کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر