صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۸ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
«نمایشگاه آبادیران»؛

عرضه دستگاه تصفیه آب قابل حمل با قابلیت جداسازی عوامل بیماری‌زا در نمایشگاه آبادیران

یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت دستگاه تصفیه آب شد که قابلیت جداسازی ۹۹.۵ درصد از عوامل بیماری‌زا از آب را دارد.این محصول در نمایشگاه آبادیران عرضه می شود.
کد خبر : 852157

ریحانه ذاکرالحسینی، کارشناس ارشد مهندسی مواد و حفاظت از مواد یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اینکه ما موفق شدیم دستگاه تصفیه آب را تولید کنیم، اظهار کرد: دستگاه قابل‌ حمل تصفیه آب‌های سطحی با قابلیت حذف عوامل بیماری‌زا برای تصفیه آب‌های سطحی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دستگاه جدید تمامی ذرات معلق، باکتری، ویروس و پاتوژن‌های بیماری‌زا را از منابع سطحی آلوده جدا می‌کند، گفت: این عوامل بیماری‌زا در آب‌های سطحی مانند دریاچه، رودخانه، برکه یا هوتک‌ها با یک مرحله تصفیه توسط فیلتر‌های تعبیه‌شده در دستگاه تصفیه آب حذف می‌شود.

ذاکر‌الحسینی با اشاره به کارکرد دستگاه تصفیه آب بدون نیاز به برق، بیان کرد: این دستگاه تقریبا ۲۰ کیلوگرم وزن دارد و می‌تواند برای ۲ هزار نفر آب آشامیدنی با دبی ۵۰۰ لیتر در ساعت تامین کند. فیلتر‌هایی که در این دستگاه استفاده شده قابلیت شستشوی مجدد دارد و با استفاده از ۵ درصد آب تصفیه‌شده می‌تواند خود را شستشوی مجدد کند.

به گفته وی، این دستگاه بسیار کارآمد و اقتصادی است و آبی با کیفیت بالا تولید می‌کند. همچنین تمام عوامل بیماری زا را با نرخ ۹۹.۵ درصد می‌تواند با استفاده از روش فیزیکی بدون افزودن هیچگونه مواد شیمیایی ازآب حذف و تصفیه کند.

کارشناس فعال در شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه دستگاه تصفیه آب برای اولین بار در ایران ساخته شده است، مطرح کرد: این دستگاه ایران‌ساخت در برابر نمونه‌های خارجی کیفیت بیشتری دارد و از نظر قیمت بسیار مقرون به‌صرفه است، زیرا این دستگاه به دلیل هزینه بالا و تحریم در دسترس نیست.

وی با اشاره به راندمان بالا دستگاه قابل حمل تصفیه آب، عنوان کرد: این دستگاه بومی با استفاده از طرح فناورانه‌ای که دارد، نسبت به نمونه‌های خارجی راندمان بیشتری دارد و همین امر موجب شده که این دستگاه آب آشامیدنی با کیفیتی تولید کند. همچنین این دستگاه برای بحران‌هایی مانند سیل، زلزله و افرادی مانند کوهنوردان و سربازان که داخل مرز هستند و آب آشامیدنی در دسترس ندارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ذاکرالحسینی با بیان اینکه دستگاه تصفیه آب برای مناطق محروم طراحی شده است، بیان کرد: این دستگاه برای استان‌های سیستان‌وبلوچستان، خوزستان، مناطق مرکزی، فلات ایران، کهکیلویه بویر احمد، فارس و همچنین روستا‌هایی که به دلیل پراکندگی و جمعیت کم به آب آشامیدنی سالم دسترسی نداشته باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد. آب رودخانه‌ها و برکه بسیار آلوده و بیماری‌زاست و در بعضی مواقع منجر به بیماری‌های عفونی و مرگ کودکان می‌شود.

مدیر این شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه قصد کمک به مناطق محروم داریم، خاطرنشان کرد: این محصول به تولید نیمه‌صنعتی رسیده و برای رسیدن به تولید انبوه نیاز به حمایت خیریه‌ها و نهاد‌های دولتی داریم.

وی با بیان اینکه دستگاه تصفیه آبی که طراحی کردیم در مناطق جنوبی مانند استان سیستان‌وبلوچستان کاربرد دارد، گفت: مشکلات بسیار زیادی از جمله گاندو وجود دارد که موقع برداشتن آب به بچه‌ها حمله می‌کند. در برکه این استان که اصطلاحا هوتک گفته می‌شود آب‌ها آلوده هستند، بسیار مناسب است.

به گزارش آنا، نمایشگاه آبادیران با مشارکت ۲۸ دستگاه اجرایی با هدف پیشرفت و عدالت ۲۳ تا ۲۵ خردادماه در مصلی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر