صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۸ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲

برگزاری نمایشگاه مشترک کاخ گلستان با بزرگترین موزه شهر ری

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برنامه ریزی برای برگزاری نشست‌ها و نمایشگاه مشترک موزه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) با این مجموعه جهانی خبر داد.
کد خبر : 852131
به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آفرین امامی در حاشیه بازدید از موزه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) عنوان کرد: با توجه به وجود حجم گسترده آثار دوره قاجار در موزه حرم مقرر شد در این زمینه نشست‌های تخصصی و نمایشگاه‌های مشترک برگزار شود.
 
او ادامه داد: در این موزه آثار متعددی از دوره‌های مختلف ازجمله سلجوقی، تیموری و قاجار نگهداری می‌شود.
 
امامی تصریح کرد: آثاری چون درهای چوبی معرق، خاتم و فلزی، کتیبه های قرآنی، نسخه‌های خطی، مهرها، اسناد، پرده و تابلوهای های نقاشی، قرآن‌های خطی، سنگ قبر های قاجاری در این موزه نگهداری می‌شود.

مدیر کاخ گلستان افزود: همچنین اشیای تزئینی مانند جام، شمعدان و چراغ از دوره های مختلف به خصوص قاجار و ظروف سفالی از هزاره چهارم قبل از میلاد تا دوره سلجوقی و قطعات ضریح‌های قبلی که در طرح توسعه حرم به موزه منتقل شده در این موزه نگهداری و در معرض نمایش است.

امامی اظهار کرد: همچنین سکه‌های نقره از دوره های تاریخی از دیگر اشیای موزه حضرت عبدالعظیم است. بسیاری از آثار مربوط به دوره ناصرالدین شاه است و ارتباط مستقیم با هنر و فرهنگ دوره قاجار و عهد ناصری و روایت‌های کاخ گلستان دارد.

او خاطرنشان کرد: کاخ گلستان و موزه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) می‌تواند با توجه به اشتراکات در آثار تاریخی که نگهداری می‌کنند و محتواهایی که به هم گره خورده است نمایشگاه و فعالیت‌های فرهنگی‌پژوهشی مشترک برگزار کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر