صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۱۴ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
قالیباف:

اولین دستور هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، بررسی تجدیدنظر در حکم «علیرضابیگی» است

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص ممنوعیت نطق نماینده تبریز، گفت: اولین دستور هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، بررسی تجدیدنظر در حکم «علیرضابیگی» است.
کد خبر : 852089

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامرضا نوری در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به ممنوعیت نطق احمد علیرضابیگی نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: اینکه هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان تصمیمی در باب ممنوعیت نطق این همکارمان گرفته است، بسیار نگران کننده، تأسف بار و خطرناک است.

وی افزود: به نظر می‌رسد هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان از صلاحیت خود در این حوزه خارج شده و فراتر رفته است و تصمیمش خلاف بین اصول قانون اساسی به ویژه اصول ۸۴ و ۸۶ قانون اساسی است.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس تأکید کرد: این ممنوعیت اجحاف در حق ملت و به ویژه مردم تبریز است، انتظار داریم هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان در رسیدگی‌های خودشان قانون را دقیقاً ملاک عمل قرار دهند و از وضع بدعت‌های خطرناک در مجلس و لطمه به حریت و شجاعت نمایندگان و جایگاه مجلس خودداری کند.

محمدباقر قالیباف درپاسخ به صحبت‌های نماینده بستان آباد گفت: در ابتدا خواهش می‌کنم خارج از دستور صحبت نکنید، تذکری که شما به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان داده اید درباره خود شما هم صدق می‌کند.

وی افزود: طبق آیین نامه هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان اگر اشکالی بر تصمیمی در این هیئت وجود داشته باشد، هیئت تجدیدنظری تشکیل می‌شود.

رئیس مجلس تاکید کرد: در اجلاسیه چهارم مجتبی ذوالنوری ریاست هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان را برعهده دارد و اگر موردی برای تجدیدنظر باشد، او حتماً این کار را انجام می‌دهد. در ضمن در دستور اولین جلسه هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان همین موضوع قرار دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر