صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۲۳ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
در دانشگاه آزاد خراسان شمالی صورت گرفت؛

اختصاص ۱۰ هزار متر مربع زمین‌ به تولید محصولات فناورانه کشاورزی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی گفت: ۱۰ هزار متر مربع از زمین‌های کشاورزی و تحقیقاتی این دانشگاه به تولید محصولات فناورانه اختصاص یافت.
کد خبر : 851729

غلامرضا کاظمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری آنا از ارتقای مرکز رشد «فناوری‌های نوین در صنایع» دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد بین مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و اظهار کرد: این مرکز رشد در آخرین سطح‌بندی مراکز رشد سال ۱۴۰۱ (بازه فروردین تا اسفند ۱۴۰۱) با کسب امتیاز ۶۷۰ و با افزایش ۱۱۰ درصدی امتیاز در سطح یک مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفت.

 وی درباره امتیازبندی مراکز رشد بیان کرد: تا امتیاز ۳۰۰، مراکز رشد در سطح یک از امتیاز ۳۰۰ تا ۶۰۰ در سطح دو و بالاتر از ۶۰۰ در سطح یک قرار می‌گیرند که در سطح‌بندی سال ۱۴۰۰ امتیاز مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد ۳۲۰ و در سطح دو قرار داشت. این سطح‌بندی سالانه توسط اداره کل سرا‌های نوآوری و مراکز رشد سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در راستای حمایت از مراکز رشد و سرا‌های نوآوری، برای دستیابی به اهداف سند تحول و تعالی دانشگاه انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی مطرح کرد: سطح‌بندی مراکز رشد دانشگاه یکی از اقدامات کلان بسته کاری توسعه فناوری، نوآوری و کارآفرینی سند تحول و تعالی دانشگاه بوده که به‌صورت سالانه انجام می‌شود که این اقدام مؤثر جزء راه کنش ساماندهی زیست‌بوم نوآوری و ایجاد زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای توسعه فناوری و نوآوری استان‌ها است.

کاظمی با بیان شاخص‌های ارزیابی مراکز رشد گفت: شاخص‌های ارزیابی مراکز رشد شامل تعداد قرارداد‌های هسته‌ها یا واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مراکز رشد دانشگاه، تعداد محصولات تولیدشده، میزان درآمد‌ها و هزینه‌های صورت گرفته در این مراکز، تعداد دوره‌های تخصصی و عمومی برگزار شده در حوزه کسب‌وکار، برگزاری ایده آرایی‌ها، استارت‌آپ‌ها و چالش‌های فناوری در دانشگاه، تعداد اعضای هیئت علمی و دانشجویانی که در مراکز رشد در حال فعالیت هستند، زیرساختار‌های فناوری استفاده شده برای مراکز رشد و سایر امور فناورانه در واحد‌های دانشگاهی است.

وی عنوان کرد: تعداد قرارداد‌های منعقد شده با هسته‌ها و واحد‌های فناور در سال ۱۴۰۱ با افزایش ۱۷۰ درصدی همراه بود. در برگزاری دوره‌ها و وبینار‌ها و چالش‌های فناوری مجموعاً افزایش ۶۰ درصدی و در جذب دانشجویان فناور افزایش ۳۵۰ درصدی را داشتیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به تعداد محصولات فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد اضافه کرد: در مجموع ۲۳ محصول فناور در سال ۱۴۰۱ در حوزه‌های مختلف ازجمله الکترونیک، ساخت و تولید، مخابرات، کشاورزی و صنایع تبدیلی، دارویی، مهندسی پزشکی، فناوری اطلاعات و راه و ساختمان تولید شده که تعدادی از این محصولات در حال تجاری‌سازی است.

کاظمی تشریح کرد: در قالب کارآفرینی و توسعه کسب‌وکار برای دانشجویان دانشگاه و کسب درآمد برای دانشگاه، مطابق دستورالعمل ۱۰.۲۶۷۸۹ مورخ ۱۳۹۸.۰۵.۱۴ معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه، حدود ۱۰ هزار مترمربع از زمین‌های کشاورزی دانشگاه به‌عنوان مزرعه تحقیقاتی برای تولید محصولات فناورانه کشاورزی اختصاص یافت و برای حمایت از هسته‌ها و واحد‌های فناور تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد برکت در سال ۱۴۰۱ منعقد شد که بر اساس این تفاهم‌نامه، ۱۸ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار هسته‌ها و واحد‌های فناور قرار گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر