صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۵۹ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۳

روزنامه اسرائیلی: «بشار اسد» تنها با ترور، کنار می‌رود

روزنامه‌ای اسرائیلی با اعلام اینکه «واقعیت» در مرزهای جنوبی سوریه با حضور نیروهای ایران و حزب‌الله در حال تغییر است، افزود راهی به جز ترور برای خلاص شدن از دست رئیس‌جمهوری سوریه وجود ندارد.
کد خبر : 8515

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «عاموس هرئیل» تحلیلگر روزنامه «هآرتص» در گزارشی به آخرین تحولات سوریه پرداخت و نوشت: برآوردهای اسرائیلی حاکی از آن است که نبردهای جنوب سوریه بار دیگر و چه بسا در هفته آینده تجدید شود و تل‌آویو در مقابل امتحان سخت دیگری قرار گیرد.


«هرئیل» افزود: پیروزی یکی از دو طرف نزاع در حال حاضر در سوریه عملی نیست و سال اخیر گواه آن است. از دیدگاه تل‌آویو این درگیری واقعا با منافعش هماهنگ است زیرا دوست ندارد ارتش سوریه به وضع قبلی خود به عنوان یکی از دشمنان سرسخت اسرائیل بازگردد و از طرفی هم دوست ندارد افراط گرایان به شکل کامل بر سوریه مسلط شوند، زیرا رفتار آنها در آینده قابل پیش‌بینی نیست.


وی تصریح کرد: امکان سقوط «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه گزینه‌ای در گذشته بود ولی ممکن نیست مگر اینکه وی ترور شود. از طرفی تغییر نظام سوریه و رئیس آن پس از آنکه غربی‌ها فهمیدند مخالفان این نظام نیز کم از وی نیستند از دستور کار خارج شد.


«هاآرتص» نوشت: آنچه در برهه اخیر اسرائیل را نگران کرده است، تحولات میدانی در جنوب سوریه پس از دو عملیات اخیر ارتش سوریه و حزب‌الله علیه سنگرهای معارضان مسلح نزدیک به مرزهاست. درست است که نظامیان سوری و هزاران عضو حزب‌الله در حال حاضر به صورت گسترده به تروریست‌ها حمله نکرده‌اند و به پیشرفت کُند اکتفا کرده‌اند اما حزب‌الله مصمم است وضعیت جدید در مرزهای سوریه و لبنان به عنوان خط جبهه با اسرائیل را تحکیم کند. از سوی دیگر حضور نیروهای سپاه ایران در جولان و در مرزهای اسرائیل با لبنان علنی شده است و اگرچه تهران به دنبال توافق با غرب در موضوع هسته‌ای است، در مقابل راهی برای پاسخگویی به اسرائیل از نزدیک یافته است.


در همین راستا «الون بن دیوید» تحلیلگر «معاریو» نیز هشدار داد: تسلط حزب‌الله بر جولان جبهه جدیدی در مقابل اسرائیل باز خواهد کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر