نمایشگاه صنعت پست؛ رسانهی اثرگذار در میان کنشگران اکوسیستم پستی
به گزارش گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی چمن زاد عضو هیئت مدیره و رئیس نمایشگاه صنعت پست ضمن تشریح برگزاری این رویداد که برای اولین بار برگزار گردید، آن را موفق و قابل قبول برشمرد.
این عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست با بیان اینکه ایده اولیه نمایشگاه از حدود ۶ ماه توسط مدیرعامل شرکت ملی پست ارائه و طی این زمان اجرا ئی شد، افزود: «همراهی و همکاری مدیران و واحدهای مربوطه بسیار خوب بود که در کنار خرد جمعی و کار تیمی، برگزاری موفقیت آمیز این رویداد را رقم زدند.»
وی در خصوص تعداد مشارکت کنندگان نمایشگاه گفت: «علیرغم اینکه انتظارمان این بود که برای دوره اول شاهد تعداد کمی شرکت کننده باشیم، ولی تعداد ۱۵۰ شرکت اعم از شرکتهای دانش بنیان و شرکتهای فعال در لجستیک، تجارت الکترونیک، شرکتهای بیمه، بانکها و صنایع مختلف وابسته به صنعت پست اعم از شرکتهای کارتن سازی و پاکت سازی و حتی آنانی که در بحث فروش محصولات در فضای مجازی فعالیت دارند در این نمایشگاه حضور پیدا کردند و گرد هم آمدند.»
چمن زاد با بیان اینکه شرکت ملی پست با وجود نداشتن سابقه قبلی برای برگزاری چنین رویدادی، تجربه خوبی پشت سرگذاشته است از استقبال مسئولین از جمله مقام عالی وزارت و معاونین وزارتخانههای راه، صنایع، صمت و نمایندگان مجلس خبر داد.
ایجاد همسوئی و وحدت نظر فرابخشی در دستگاههای مسئول اعم از مجلس و کمیسیون صنایع آن و بخشهای دولتی اعم از وزارت خانههای مذکور در ضرورت حمایت از ساماندهی فعالیتهای پستی و تقویت آن به عنوان یک اکوسیستم پویا و قابل توسعه از دستاوردهای مهم این رویداد بود که وی به آن تاکید کرد.
عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست به قابلیتهای خوب و موثر نمایشگاه در معرفی و ارتقاء جایگاه پست و آگاهی بخشی به اقشار مختلف در خصوص اهمیت آن در زندگی روزمره مردم و چشم اندازهای آینده آن و همچنین افزایش تعاملات بخش خصوصی و دولتی اشاره کرد.
وی به حضور شرکتهای دانش بنیان در این رویداد اشاره کرد و گفت: «حضور بیش از ۵۰ شرکت دانش بنیان در نمایشگاه و تعامل با مخاطبان و مسئولین و بازدید مسئولین از غرفههای آنها و پیگیری و بیان مشکلات و ایجاد هم افزایی و تجاری سازی فعالیت هایشان از جمله دیگر مزایای این نمایشگاه بود.»
وی شرکت ملی پست را به عنوان پست دولتی، تسهیل گر و حمایت گر بخش خصوصی خواند و افزود: «در واقع ما خود را رقیب بخش خصوصی نمیدانیم بلکه قصد داریم با ایجاد یک سکوی کسب و کار یکپارچه، با هدف افزایش مشارکت، افزایش سرانه پستی، بهبود خدمت رسانی و ارتقای جایگاه صنعت پست، تنظیم کننده فعالیت بخش خصوصی در زنجیره ارزش صنعت پست باشیم.»
چمن زاد ابراز امیدواری کرد: «در نمایشگاه دوره بعد ضمن رفع کاستیهای موجود، شاهد مشارکت بیشتری باشیم و حضور بخش بین الملل در این رویداد پررنگتر باشد.»
انتهای پیام/