صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۲۷ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲

«ایلان ماسک» لیندا یاکارینو را به عنوان رئیس جدید توییتر معرفی کرد

رئیس جدید توییتر از سوی «ایلان ماسک» معرفی شد.
کد خبر : 851072

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا، کمی بیش از شش ماه پس از خرید جنجالی توییتر، این غول شبکه‌های اجتماعی، ایلان ماسک مدیر اجرایی جدید توییتر را منصوب کرد.

این میلیاردر گفت لیندا یاکارینو، رئیس سابق تبلیغات شرکت ان بی سی یونیورسال، بر عملیات تجاری توییتر که برای کسب درآمد با مشکل مواجه شده است، نظارت خواهد کرد.

او گفت که یاکارینو شش هفته دیگر کارش را شروع خواهد کرد. آقای ماسک به عنوان مدیر عامل و مدیر ارشد فناوری همچنان در این شرکت حضور خواهد داشت.

او در حساب توییتری خود نوشت: «منتظر شروع همکاری با لیندا برای تبدیل این پلتفرم به  X، یک اپلیکیشن همه کاره هستم.»

ایلان ماسک - که سال گذشته این پلتفرم شبکه اجتماعی را به قیمت 44 میلیارد دلار خرید - تحت فشار قرار داشت تا شخص دیگری را برای هدایت این شرکت پیدا کند و توجه خود را به سایر کسب و کارهای خود از جمله خودروساز برقی تسلا و شرکت موشکی اسپیس ایکس متمرکز کند، دست به این انتخاب زده است.

با توجه به این که کمتر از 10 درصد از صد شرکت برتر حوزه فناوری توسط زنان هدایت می‌شوند، خانم یاکارینو به نمونه نادری از یک زن تبدیل خواهد شد که در راس یک شرکت فناورانه قرار گرفته است این در حالی است که او به تدریج راه خود را به اشل‌های بالای غول‌های رسانه ای دنیا باز کرده است.

خانم یاکارینو در یک خانواده ایتالیایی-آمریکایی به دنیا آمد و رشد کرد. پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه ایالتی پن، او به مدت 15 سال در ترنر اینترتینمنت کار کرد و سپس به ان بی سی یونیورسال ملحق شد. آنجا حدود 2000 نفر زیر نظرش کار می کردند و او در راه اندازی سرویس پخش آن شرکت مشارکت داشت.

کار او عبارت بود از همکاری نزدیک با برندهای بزرگ، یافتن فرصت‌هایی برای قرار دادن محصول و متقاعد کردن آن‌ها برای انجام تبلیغات در کنار برنامه‌های تلویزیونی. در سال 2005 یک نشریه صنعتی او را مادری متاهل و پرمشغله که دارای دو فرزند 13 و 9 ساله در آن زمان بود، توصیف کرده بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر