صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۸ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
انواری در گفتگو با آنا:

آشنایی امام(ره) به نسل جوان نیاز به تحول در نظام آموزشی دارد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره بهترین راه شناخت و تبیین راه امام (ره) به نسل جوان، گفت: در این راستا باید تحولی در امر آموزش، مدارس، دانشگاه‌‌ها و حوزه‌های علمیه رخ دهد.
کد خبر : 850910

حسین انواری عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا در پاسخ به این سوال که مکتب امام چگونه به کارِ ایران ۱۴۰۲ می آید؟ گفت: سه عنصر مهم با یکدیگر ترکیب شدند و نهضت امام را شکل  دادند. این عناصر عبارتند از مردم، تئوری و مبانی اسلام و رهبری.

وی افزود: مردمِ مسلمان اسلام را قبول داشتند و مبانی وطن دوستی اسلام هم وجود داشت که این موضوع در توده مردم ضعیف‌تر اما در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها بیشتر بود که امام همه‌ آنها را با هم‌ تلفیق کرد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه در نهضت امام، سیاست عین دیانت است و مردم در چارچوب اسلام، سالار خودشان هستند،اظهار کرد: یعنی حضرت امام(ره) دموکراسی که در دنیای امروز خیلی به آن می‌پردازند را در چارچوب مبانی اسلام قرار داد و گفت دین هم می‌تواند حکومت کند.

انواری اضافه کرد: یعنی امام خمینی(ره) حکمرانی بر مبنای دین را پایه گذاری کرد که در آنجا موضوع «ولایت فقیه» مطرح می‌شود که امام از قبل این مسئله را تدوین فرموده بودند و این نظریه، نظریه‌ای نبود که با انقلاب متولد شود، این امر از قبل وجود داشت. از ابتکارات حضرت امام(ره) این بود که آنها را با یکدیگر تلفیق کردند و الان بیش از ۴ دهه دارد به آن عمل می‌شود.

وی در مورد تاثیر تحول خواهی امام خمینی(ره) در کشور، منطقه و جهان نیز، گفت: انقلاب تحول بزرگی است که در کشور ما واقع شد. بنیان‌ سکولاریسم و جدایی دین از سیاست، منقلب و تبدیل به تلفیق دین و سیاست شد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: این امر بزرگترین حرکتی بود که حضرت امام(ره) انجام دادند و ایشان ثابت کردند که اگر دین از حکومت جدا شود، آن حکومت، انسانی و بشری نیست و خلاءهایی برای بشر و انسان اتفاق می‌افتد.

انواری همچنین در خصوص بهترین راه شناخت و تبیین راه امام (ره) به نسل جوان، اظهار کرد: باید تحولی در امر آموزش، مدارس، دانشگاه‌‌ها و حوزه‌های علمیه رخ دهد. یعنی از کودکان تا جوانان را باید آگاه کرد.

وی تاکید کرد: صدور انقلاب و صدور فکر و نظریه انقلاب، در کشورهای مختلف واقع شده است. مسلمانانی که تشنه اسلام بودند به اسلام گرایش پیدا کردند، حتی غیرمسلمانان به نهضت امام احترام می‌گذارند و بر همان اساس حرکت‌هایی را داشتند که در دنیا منجر به جنبش‌هایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر