صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۴ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

همایش ملی روان­‌شناسی تربیتی با شرکت بیش از ۳۳۰ پژوهشگر در واحد مهاباد برگزار می‌­شود

دبیر علمی همایش ملی روان­‌شناسی تربیتی اظهار کرد: «همایش ملی روان­‌شناسی تربیتی با شرکت بیش از ۳۳۰ پژوهشگر در زمینه­‌های علوم روان­‌شناسی و با حضور استادان برجسته این عرصه، روزهای ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت جاری در واحد مهاباد برگزار خواهد شد.»
کد خبر : 85029

دکتر بهمن کُرد در این باره به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: «در دنیای پرمشغله امروزی، نقش دانش و شناخت علوم رفتاری بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود و لازم است صاحب‌نظران، پژوهشگران و اندیشمندان حوزه‌های مختلف روان‌شناسی و علوم رفتاری راهکار‌ها و رهیافت‌های پژوهشی و علمی خود را برای رفاه و ارتقای سلامت و بهتر زیستن افراد جامعه ارائه دهند.»


وی افزود: «در این میان یکی از شاخه‌هایی که می‌تواند تأثیرات بسزایی در بهتر شدن نظام‌های آموزشی داشته باشد، روان‌شناسی تربیتی است که با محور قرار دادن فرآیندهای یاددهی و یادگیری در همه حوزه‌ها و کشف راهکارهای مطلوب می‌تواند مستقیماً در نظام‌های آموزشی ورود پیدا کند و اثرگذاری فراوانی بر فرآیندهای شکل‌گیری زندگی سالم و کسب مهارت‌های مناسب و مطلوب داشته باشد.»


کرد ادامه داد:‌ «با توجه به اهمیت و ضرورت موضوع، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد و سایر سازمان‌های مشارکت‌کننده در نظر دارند یافته‌ها و نتایج پژوهش‌های جدید روان­‌شناسی تربیتی و کاربرد آنها در حوزه مختلف زندگی فردی، اجتماعی، تحصیلی و حرفه‌ای و شرایط مختلف را مورد بررسی قرار دهد تا شاهد ارتقای کیفیت زندگی و بهزیستی افراد جامعه باشیم و کشور عزیزمان بیش از پیش در مسیر ترقی و توسعه پایدار قرار بگیرد.»


دبیر علمی همایش اظهار کرد: «محورهای همایش ملی روان­‌شناسی تربیتی شامل: کاربرد نظریه‌های رشد و یادگیری در نظام آموزشی، نظریه‌های یادگیری انگیزش، راهبردهای مطالعه یادگیری،. شیوه‌های نوین یاددهی و یادگیری، نظریه‌های آموزشی و کاربرد آن‌ها در مقاطع مختلف تحصیلی و شیوه‌های اصلاح، شیوه‌های سنجش و ارزشیابی (توصیفی و کلاسیک) در نظام آموزشی و تغییر رفتار، روان­‌شناسی افراد با نیازهای ویژه و آموزش آنها، مشکلات و مسائل روش‌شناختی پژوهشی در روان‌شناسی تربیتی، تفاوت‌های فردی در یادگیری و آموزش، روان‌شناسی معلم، اهمیت و جایگاه روان‌شناسی مثبت نگر در روان‌شناسی تربیتی، کاربرد نظریه‌های مدیریت و رهبری در نظام آموزشی و مبانی فلسفی و نظری روان از دیگر محورهای همایش روان‌شناسی تربیتی است که بر اساس اعلام دبیرخانه این همایش با استقبال بسیار خوب پژوهشگران و استادان دانشگاه روبرو بوده و مقالات بسیار ارزشمندی به دبیرخانه همایش ارسال شده است.»


کُرد بیان کرد: «در این همایش بیش از ۱۹۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که در داوری­‌های صورت گرفته از سوی بیش از ۳۰ نفر از داوران برجسته اعضای هیأت علمی دانشگاه­‌ها ۱۶۱ مقاله پذیرش نهایی شد و از این تعداد ۱۱۱ مقاله به صورت پوستر و ۵۰ مقاله به صورت سخنرانی ارائه خواهد شد.»


وی اظهار کرد: «سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران به شرکت کنندگان در همایش و کارگاه آموزشی امتیاز بازآموزی اهدا می‌کند و مقالات برگزیده همایش در مجلات معتبر علمی - پژوهشی داخل کشور به چاپ مى‌رسند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر