صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۷ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
با حضور جهادی در مناطق محروم فاروج انجام شد؛

مایه‌کوبی بیش از ۲۵۰۰ رأس دام توسط دانشجویان جهادی

مدیرگروه دامپزشکی دانشگاه آزاد بجنورد بیان کرد: دانشجویان این دانشگاه در طرحی جهادی ۲۵۰۰ رأس دام سبک، ۱۵ رأس دام سنگین و ۷۰۰ قطعه مرغ را مایه‌کوبی کردند.
کد خبر : 850096

مسلم دهمرده مدیرگروه رشته دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: در راستای نیل به اهداف عالی دانشگاه آزاد اسلامی، حرفه‌آموزی و تربیت دانشجویان متخصص برای معرفی به بازار کار، دانشجویان کاردانی دامپزشکی این واحد دانشگاهی در قالب اردو‌های جهادی به روستا‌های کم برخوردار شهرستان فاروج اعزام شدند.

دهمرده افزود: استان خراسان شمالی ظرفیت بالایی در بخش دامداری و کشاورزی دارد و درصد قابل ملاحظه‌ای از جمعیت دام کشور در این استان متمرکز شده؛ بنابراین تربیت نیرو‌های متخصص برای خدمت‌رسانی در امور درمانی و حفظ امنیت غذایی مردم بسیار حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد به عنوان تنها مرکز آموزش دانشجویان کاردانی دامپزشکی در سطح استان، افزایش و ارتقای توانایی‌های مهارتی دانشجویان در تحقق شعار دام سالم، غذای سالم و انسان سالم است.

مدیرگروه دامپزشکی دانشگاه آزاد بجنورد بیان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ایجاد بستر‌های مناسب برای کسب تجربه و حرفه آموزی دانشجویان در کنار کلاس‌های تئوری در دستور کار قرار گرفته و تمام تلاشمان بر این است تا دانشجویان به صورت عملی با حرفه خود به خوبی آشنا شوند.

دهمرده بیان کرد: در این طرح جهادی تعدادی از دانشجویان دامپزشکی به اداره کل دامپزشکی استان معرفی و اعزام آنان به چند روستای کم برخوردار شهرستان فاروج انجام شد که در این طرح دوروزه ۲۵۰۰ رأس دام سبک، ۱۵ رأس دام سنگین و ۷۰۰ قطعه مرغ مایه کوبی شدند و آموزش‌های لازم در زمینه بهداشت دام و طیور توسط دانشجویان به دامداران و مرغداران ارائه شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر