صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۳۶ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۲

راه‌اندازی ۲ رشته جدید در مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی

مدیر دفتر تدوین و بازنگری برنامه درسی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی از راه‌اندازی ۲ رشته جدید در مقطع دکتری در این دانشگاه خبر داد.
کد خبر : 850068

فرشته افکاری، مدیر دفتر تدوین و بازنگری برنامه درسی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: در راستای تحقق اقدامات مندرج در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، «بسته کاری ارتقاء کیفیت و کارآمدی دوره های تحصیلی» در معاونت علوم انسانی و هنر سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، رشته های مدیریت محیط زیست و مدیریت برنامه ریزی فرهنگی در دوره دکتری تخصصی، تاسیس و از سال تحصیلی ۴۰۳-۴۰۲ دانشجو می پذیرد.

وی افزود: دو رشته یادشده صرفا در دانشگاه آزاد اسلامی فعال بوده و در دفترچه آزمون کنکور سراسری با قید پیشنهادی این دانشگاه، ثبت شده است.

مدیر دفتر تدوین و بازنگری برنامه درسی معاونت علوم انسانی و هنر بیان کرد: علاقمندان از همه دانشگاه های سراسری می توانند، پس از شرکت در آزمون دکتری و طی مراحل قانونی در این رشته ها ادامه تحصیل دهند.

اهداف بسته کاری ارتقای کیفیت و کارآمدی دوره‌های تحصیلی سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، ارتقای کاربردی بودن رشته های تحصیلی بر اساس انطباق رشته ، محل ها بر نیازهای آمایشی، ارتقای روزآمدی رشته های تحصیلی و محتواهای آموزشی، افزایش کیفیت و اثربخشی فرآیند آموزش مبتنی بر پرورش انواع استعدادها و نهادینه سازی قدرت ابتکار، خلاقیت و رویکرد حل مسأله در فرآیند آموزش است. 

در این زمینه راه‌کنش‌هایی شامل متناسب سازی و تعادل بخشی به دوره های تحصیلی و حجم آموزش نظری، عملی و مهارتی به تناسب اهداف رشته تحصیلی و ماهیت دروس با اولویت مقاطع کاردانی و کارشناسی، اصلاح و بازآرایی رشته های تحصیلی در جهت افزایش هم پیوندی میان رشته های تحصیلی و ظرفیت ها و نیازهای آمایشی منطبق بر رصد روندهای علم، فناوری و مشاغل جدید و آینده پژوهی دانش، برقراری ارتباط تعاملی و مستمر با صنایع و سازمان های محلی در راستای ارتقاء کاربردپذیری محتواهای آموزشی و کارآمادگی در دانشجویان و آموزش مبتنی بر خلق رشته تحصیلی و محتوای آموزشی بر اساس تحقق رویکرد حل مسائل واقعی و مدیریت دانش و اتصال حلقه آموزش، کارآفرینی و اشتغال و کیفیت بخشی و تقویت هم‌افزایی میان عوامل زیست بوم آموزش‌های فنی، حرفه ای و مهارتی در نظر گرفته شده است. 

انتهای پیام/

ارسال نظر