جوانان ایرانی دیگر به کسب سهم از بازار جهانی بازیهای رایانهای باور دارند
به گزارش گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری آنا، مهدی جعفری، دبیر اجرایی مجتمع محوا گفت: امروز تخصص و دانش در میان جوانان دیده میشود و این مهم در عرصه ملی چند سالی است كه توسعه یافته است.
او لزوم دستیابی به توسعه و اشتغالزایی هدفمند را متذكر شد و افزود: این كار باید برای معرفی ارزشها و تاریخ ما اتفاق افتد و لذا جوانان مستعد و خلاق باید در داخل كشور حفظ شده تا به نتایج دلخواه برسند. در این زمینه تولید بازیهای كامپیوتری بزرگ و انیمیشنهای سینمایی در دستور كار است و زیرساختهای آن قدری مشكل است چراكه هزینهبر است؛ از این رو در قالب یك مجتمع بزرگ دیجیتال تلاش میشود تمام تجهیزاتِ مورد نیاز برای تولید یك انیمیشن بزرگ یا بازی فراهم آید.
به گفته جعفری دفاتر كاری نیز فراهم آمده است تا تولیدکنندگان با كلیه امكانات از آن بهره ببرند و محصولات فرهنگی خود را تولید و به بازار عرضه كنند كه ضمن توسعه اشتغالزایی، نهضتِ تولید محتوای بینالمللی به واسطه آن گسترش مییابد.
او با اشاره به اینکه آموزش دانشگاهی از حوزه عمل عقب افتاده و چندان كاربردی نیست، افزود: بخشی از این آموزش نظیر برنامهنویسی هوش مصنوعی به روز است اما بازی و انیمیشن از تكنولوژیهای روز استفاده میكند و هوش مصنوعی مطابق با نیازهای این حوزه فعال است و تعامل با دانشگاهیان در این زمینه بسیار به درد خواهد خورد.
جعفری گفت: امروز در بازارهای بینالمللی حضور داریم و موفقیتهای یكی دو سال اخیر موجب شده است تا شاهد آن باشیم که جوانان امید جدی پدید آوردهاند و مجموعههای علاقمند به باوری برسند كه ما میتوانیم به بازارهای جهانی دست یابیم.
انتهای پیام/