رفع نیازهای مشتری در مرکز نوآوری پست توسط دانشبنیانها
به گزارش خبرنگار گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا،چند روز پیش بود که شعبه مرکزی، مرکز نوآوری پست، به منظور توسعه کسبوکارها و ایجاد نوآوری و هوشمندسازی در صنعت پست با حضور محمد لیائی مدیرعامل شرکت پست و جمعی از فعالان این حوزه در موزه ملی ارتباطات رونمایی شد.
پیش از این موزه ملی ارتباطات میزبان دستاوردهای شرکتهای دانش بنیان و استارتاپی در حوزه پست و لجستیک و تجارت الکترونیک بود.از این رو برای آشنایی با ماموریتها واهداف این مرکز نوآوری، به سراغ «محمدرضا قادری» عضو هیئت مدیره شرکت ملیپست و رییس مرکز نوآوری پست وتجارت الکترونیک و لجستیک هوشمند رفتیم و با او گفتگو کردیم. در ادامه متن این گفتگو را میخوانید:
قادری در ابتدا درباره شروع به کار این مرکز توضیح داد: این مرکز نوآوری با هدف توسعه خدمات شرکت ملی پست در راستای توسعه کسبوکارها و ایجاد نوآوری و هوشمندسازی در این شرکت مهر ماه۱۴۰۰ تأسیس شد و تاکنون میزبان ۱۱۰ شرکت دانش بنیان بوده است. با تمهیدات صورت گرفته و سرمایه گذاریهای انجام شده پیش بینی میشود ظرفیت پذیرش ۴۰۰ شرکت دانش بنیان دیگر را داشته باشد.
**تجهیز کارخانه نوآوری مرکز نوآوری پست
وی ادامه داد: پیش از این نیز شرکتهای فعال در این حوزه در موزه ارتباطات فعالیت میکردند اما از این به بعد با افتتاح این شعبه به طور متمرکزتر و با امکانات بهتری در اختیار دانش بنیان ها قرار خواهد گرفت. در همین راستا و در جهت تسهیل و ارائه خدمات بهتر به شرکتهای دانش بنیان تفاهم نامهای در جهت سرمایه گذاری و تجهیز کارخانه نواوری پست امضا شد که امید است بتوانیم با ارائه خدمات بهتر و تجهیز فضای کار اشتراکی برای شرکتهای نوآور در خدمت شرکتهای دانش بنیان و تیمهای فعال در این حوزه باشیم .
رئیس مرکز نوآوری پست وتجارت الکترونیک و لجستیک هوشمند گفت: این مراکز نوآوری ۱۱ استان گیلان، مرکزی، اصفهان، یزد، سمنان، خراسان رضوی کرمانشاه، هرمزگان و آذربایجان غربی در حال فعالیت هستند.
**از لجستیک هوشمند تا توسعه هوش مصنوعی
قادری افزود: فعالیتهای شرکتهای مستقر در این مکان محدود به نقل و انتقال و جا به جایی محصولات نمیشود، بلکه در زمینههای پورتالهای فروش، سیستمهای پرداخت، سیستمهای صدور صورت حساب، انواع سیستمهای جمع آوری و توزیع انبارداری هوشمند، سیستمهای سورتینگ و سیستمهای نگهداری مشتری نیز حضور و فعالیت دارند. همچنین در حوزههای دیگری فناوری مانند بلاک چین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا نیز شرکتها حضور دارند و محصولات فناورانه و نوآورانه خود را ارائه می دهند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه شرکت پست تلاش دارد نیازهای مشتریان با سلیقههای مختلف را برطرف کند ادامه داد: با توجه به اینکه خدمات رسانی شرکت پست تنها محدود به داخل ایران نمیشود و طیف گستردهای از مشتریان را در برمیگرد نیازمند ایجاد و توسعه زیر ساخت به وسیله شرکتهای دانش بنیان است که با ایجاد مرکز نوآوری این مسئله مرتفع خواهدشد، به بیان دیگر نقش اساسی این مرکز پاسخگویی به نیاز مشتری به صورت اختصاصی شده توسط شرکتهای دانش بنیان صورت میگیرد.
انتهای پیام/