صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۲ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
گفتگو/ حذف تدریجی خُرده فروشان لوازم خانگی از بازار

سود فروش اقساطی برندهای لوازم خانگی به جیب چه کسانی می رود؟

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: همکاری بانک‌ها با فروشگاه‌های زنجیره‌ای و همچنین فروشگاه‌های واحد‌های تولیدکننده برند‌های لوازم خانگی، ضربه جدی به فعالیت فروشندگان خُرد بازار لوازم خانگی وارد کرده است.
کد خبر : 849173

مهدی پازوکی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا با اعلام این مطلب اظهار کرد: شرایط اقتصادی بازار به گونه‌ای است که مصرف کنندگان به سمت خرید قسطی تمایل پیدا کرده اند، زیرا امکان خرید نقدی برای مردم چندان میسر نیست.

وی افزود: فروشندگان خرد برای اینکه بتوانند کالای اقساطی عرضه کنند نیاز به سرمایه کلان دارند، اما نداشتن نقدینگی به میزان کافی موجب شده تا نتوانند در بازار به فعالیت خود ادامه دهند.

همکاری بانک‌ها به فروش اقساطی لوازم خانگی دور از چشم خُرده فروشان

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تصریح کرد: در حال حاضر فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌هایی که متعلق به واحد‌های تولیدی هستند با همکاری بانک‌ها اقدام به فروش اقساطی لوازم خانگی به مشتریان کرده اند و همین امر به واحد‌های توزیع کننده خرد لوازم خانگی لطماتی وارد کرده است.

پازوکی ادامه داد: انتقاداتی به این شیوه مدیریت بازار لوازم خانگی وارد است، زیرا همکاری لازم برای تامین سرمایه و فروش اقساطی لوازم خانگی از سوی مراجع ذی صلاح صورت نمی‌گیرد.

افزایش خسارت به فروشندگان لوازم خانگی 

این مقام مسئول صنفی با اشاره به اینکه فروشندگان لوازم خانگی در دوره کرونا نیز ضرر‌های هنگفتی را متحمل شدند، گفت: نبود زیرساخت‌های لازم برای ایجاد سایت فروش آنلاین و تاسیس اتحادیه کسب و کار‌های مجازی دو عاملی شد که سهم فروشندگان خرد را از بازار در دوره کرونا کاهش داد.

وی افزود: مخالف ایجاد اتحادیه کسب و کار‌های مجازی نیستیم، اما لازم است متقاضیان فعالیت در این عرصه از اتحادیه‌های تخصصی نیز مجوز دریافت کنند تا بتوانیم نظارت کافی بر عملکرد آن‌ها داشته باشیم. نبود نظارت موجب شده تا عده‌ای اقدام به فروش کالای تقلبی و غیراصیل به خریداران کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تاکید کرد: برای از میان نرفتن فروشندگان خرد لوازم خانگی لازم است تا سایت مرجعی طراحی شده و امکان عرضه کالا‌های اصیل توسط کسبه دارای شناسنامه مهیا شود. همچنین تمهیداتی اندیشیده شود که فروشندگان خرد نیز امکان فروش کالا به صورت اقساطی را داشته باشند.

خبری از افزایش قیمت نیست

این مسئول صنفی درباره وضعیت بازار و قیمت لوازم خانگی نیزبه خبرنگار آنا گفت: بازار لوازم خانگی همانند ماه‌ها گذشته در رکود است، زیرا امکان خرید نقدی برای مصرف کننده و امکان فروش اقساطی برای فروشنده خرد مهیا نیست.

پازوکی تصریح کرد: لیست جدید قیمت لوازم خانگی و میزان تغییرات آن هنوز اعلام نشده است، زیرا میزان افزایش نرخ‌ها باید به تائید سازمان حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان برسد. پس از تائید قیمت جدید کالا در سایت ۱۲۴ بارگذاری می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر