صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۱۱ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
رئیس دانشگاه امیرکبیر:

آینده مربوط به کشوری است که قدرت بیشتری در عرصه هوش مصنوعی داشته باشد

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: تنها دعوای چین و آمریکا هم مربوط به فناوری های نوین و هوش مصنوعی است؛ چرا که آینده مربوط به کشوری است که توانایی و قدرت بیشتری در عرصه هوش مصنوعی داشته باشد.
کد خبر : 849095

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسن قدسی پور رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در اولین کنفرانس بین المللی هوش مصنوعی و خودروهای هوشمند که هم اکنون در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حال برگزاری است، گفت: در برنامه راهبردی دانشگاه که طی چندماه اخیر به آن مشغول شده ایم و به صورت قطع یکی از زمینه های راهبردی دانشگاه امیرکبیر در زمینه هوشمند سازی است. 

‌وی افزود: دنیا به صورت قدرت سرسام آور به سمت هوش مصنوعی در حال حرکت است و تنها دعوای چین و آمریکا هم مربوط به فناوری های نوین و هوش مصنوعی است؛ چرا که آینده مربوط به کسی است که توانایی و قدرت بیشتری در عرصه هوش مصنوعی داشته باشد. 

قدسی پور تصریح کرد: در دانشگاه اعلام کردیم که باید حتما تمرکز اصلی خود را روی هوش مصنوعی بگذاریم؛ چرا که این امر موضوع مهمی است و همه کشورها و ملت ها و دولت ها به صور عادی حرکتی در این جهت دارند و اگر رئیس جمهور و وزرا هم به این زمینه توجه نکنند خود کشور حتما در همین راستا پیش می رود. 

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: باید بیشتر در راستای هوش مصنوعی و فناوری های نوین حرکت کنیم و در برنامه راهبردی آموزش، پژوهش و فناوری باید کارهای ارزنده ای در زمینه هوشمند سازی انجام دهیم و به گفته دوستان هوش مصنوعی در آموزش زیاد کارساز نیست و بنده این موضوع را قبول ندارم و به دوستان سپرده ام که تمام جوانب این امر را بسنجند. 

قدسی پور بیان کرد: هوشمند سازی عنصری است که نسبت به محیط درک داشته باشد و بتواند عکس العمل انجام دهد و باید در سنسورها تمرکز کنیم و به توسعه و آموزش آنها بپردازیم. 

وی افزود: درس ۳ واحدی جهت آشنایی با سنسورها را در تمام دانشکده های دانشگاه امیرکبیر باید برگزار کنیم؛ چرا که این موضوع می تواند به رشد و توسعه کشور کمک کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر