صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۷ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۲
میرابیان در گفتگو با آنا:

سفر رئیسی به اندونزی نشان داد ایران منزوی نیست

کارشناس مسائل بین الملل در تبیین اهمیت سفر رئیس جمهور به اندونزی، گفت: علی‌رغم تمام فشارهای سیاسی، روانی و رسانه‌ای که تلاش شد جمهوری اسلامی ایران را در عرصه دیپلماسی منزوی کنند، سفر رئیس جمهور خلاف آن را ثابت کرد.
کد خبر : 848979

رضا میرابیان کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص اهمیت و اهداف سفر رئیس جمهور کشورمان به اندونزی،گفت: این سفر، به غیر از بحث روابط دو جانبه و گسترش روابط اقتصادی که می‌تواند در دستور کار قرار گیرد، می‌تواند پاسخی باشد به اینکه جمهوری اسلامی ایران در انزوا نیست.

وی افزود: تحریم‌ها نمی‌تواند مانع تحرک دیپلماسی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران شود، بنابراین این سفر از این جهت هم حائز اهمیت است.

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه اندونزی، بزرگترین کشور اسلامی است،تاکید کرد: این کشور، یکی از کشورهای مطرح صنعتی در آینده دنیا است و جز ۱۰ کشوری است که بالاترین رشد صنعتی را دارد.

میرابیان تاکید کرد: این سفر، از این جهت بسیار اهمیت دارد که علی‌رغم تمام فشارهای سیاسی، روانی و رسانه‌ای که تلاش شد جمهوری اسلامی ایران را در عرصه دیپلماسی و ارتباط و تعامل با کشورها منزوی کنند اما سفر رئیس جمهور خلاف آن را ثابت کرد.

وی با بیان اینکه در این سفر موضوعات و مطالب دوجانبه‌ای مانند روابط تجاری و بازرگانی هم مطرح می‌شود،تصریح کرد: مبادلات ما زیر یک میلیون دلار است و ما امیدواریم این سفر، سرآغازی باشد برای اینکه یک سری قراردادها و توافقات تجاری امضا شود.

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه ظرفیت جمهوری اسلامی ایران و اندونزی بسیار بالا است،گفت: با توجه به جمعیت ۳۰۰ میلیونی این کشور مسلمان، امیدواریم یک آینده درخشانی در روابط دو کشور را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر