صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۳ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
رئیس دانشگاه آزاد کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد؛

لزوم بسترسازی اشتغال دانش‌بنیان در واحدهای دانشگاهی

محمدکاظم کاو‌ه‌پیشقدم گفت: واحدهای دانشگاهی باید بسترسازی برای اشتغال دانش‌بنیان و حرکت در تحول به سمت دانشگاه‌های نسل سه و چهار را در اولویت کاری خود قرار دهند.
کد خبر : 848771

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از یاسوج، محمدکاظم کاوه‌پیشقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و واحد یاسوج در حاشیه بازدید از امکانات دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران در جلسه‌ای با مسئولان این واحد دانشگاهی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان اسلام و خصوصی کشور علاوه بر اهتمام بر اجرای منویات مقام معظم رهبری در زمینه توسعه و گسترش تفکر اسلامی و انقلابی در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید در زمینه علمی و پژوهشی نیز بسترسازی برای اشتغال دانش‌بنیان و حرکت در تحول به سمت دانشگاه‌های نسل سه و چهار را در اولویت خود قرار دهد که این امر با تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و جهادی قابل اجراست.

وی توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان، افتتاح سرا‌های نوآوری متناسب با شرایط زیست‌بوم منطقه‌ای، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق صندوق سرمایه‌گذاری دانشگاه و هدفمند کردن فعالیت‌های تجاری‌سازی محصولات را از مهم‌ترین برنامه‌ها و اولویت‌های واحد‌های دانشگاهی استان در دوره جدید بیان کرد و افزود: تلاش‌های صورت گرفته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران در راستای کسب درآمد‌های غیرشهریه‌ای در یک سال گذشته مورد قدردانی است. امکانات فنی، مهندسی و پیراپزشکی دانشگاه بسیار عالی بوده و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد که وابستگی دانشگاه به شهریه دانشجو کمتر شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران  با امکانات و ظرفیت بالایی که دارد می‌تواند مشکلات دیگر واحد‌های استان را رفع کند. آزمایشگاه‌های مجهز واحد گچساران در رشته‌های موجود می‌تواند بستر مناسبی برای کسب درآمد‌های غیرشهریه‌ای و توسعه درآمد‌های جدید باشد که باید به نحو احسن برای استفاده از این ظرفیت بالا برنامه‌ریزی صورت گیرد. همه شرایط برای تلاش و مجاهده در راه رسیدن به موفقیت در این واحد دانشگاهی مهیا بوده و نباید فرصت‌ها را از دست دهیم.

کاوه‌پیشقدم با بیان اینکه از ظرفیت شرکت‌های نفت و گاز گچساران در راستای تعالی و پیشرفت دانشگاه هرچه بیشتر استفاده شود، تأکید کرد: باید زمینه‌های لازم برای انعقاد تفاهم‌نامه‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی با شرکت نفت و گاز گچساران و استفاده از ظرفیت‌های دو طرف مهیا شود.

وی گفت: هیئت علمی و کارکنان سرمایه‌های اصلی دانشگاه هستند که باید همه تلاش خود را برای تعالی و موفقیت مجموعه‌های دانشگاهی به‌کارگیرند. به گفته دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه آزاد اسلامی در چله دوم حیات و فعالیت خود، توجه به منابع انسانی است و به تغییر رفتار سازمان توجه ویژه دارد و به سمت حل مسائل حرکت می‌کند؛ همه باید دست در دست هم همه تلاش و همت خود را برای اجرای هرچه بهتر این اصول به کار ببندیم.

**حرکت دانشگاه از مدرک‌گرایی به سمت مهارت‌آموزی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد: توجه به نظام‌نامه «نظام آموزش فنی، حرفه‌ای و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی» و اهتمام به دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی و تلاش حداکثری در راستای جذب دانشجو‌های مهارت محور از محور‌های مهم در دوره جدید در دانشگاه آزاد اسلامی بوده و حرکت از مدرک‌گرایی صرف به سمت مهارت‌آموزی لازم و ضروری است.

این مقام مسئول هدف از ایجاد ساختار‌های جدید و توسعه نظام آموزش‌های مهارت محور در دانشگاه آزاد اسلامی را پیوند دانشگاه و بازار کار و تأمین نیاز‌های بازار کار از طریق تربیت نسل صاحب مهارت و حرفه دانست.

کاوه‌پیشقدم با اشاره به طرح مسکن کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، تشریح کرد: این طرح به‌طور جدی در دستور کار این دانشگاه قرار دارد و دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد  نیز با تشکیل جلسات متعدد و برگزاری تعاونی‌های مسکن در هر واحد و مشخص کردن زمین‌های لازم از املاک دانشگاه در واحد‌های استانی مسئله مسکن کارکنان را پیگیری می‌کند.

به گزارش آنا، محمدکاظم کاوه‌پیشقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای این سفر از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های تخصصی رشته پرستاری و مامایی، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های تخصصی رشته‌های فنی و مهندسی، بخش اداری، ساختمان‌های آموزشی و مدارس دانشگاه (سما) و املاک بازدید کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر