صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۹:۳۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان:

۳۱ فروند کشتی جدید برای تردد در دریای خزر خریداری شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: ۳۱ فروند کشتی جدید خریداری شده و ۲ فروند کشتی نیز در حال ساخت است که از این تعداد ۱۸ فروند کشتی در دریای سیاه منتظر انتقال کشتی ها به مالکین دریای خزر هستند و ۱۳ فروند کشتی نیز در دریای خزر پروسه تغییر پرچم را طی می‌کنند.
کد خبر : 848646

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین یونسی روز یکشنبه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استانداری گیلان، اظهار داشت: حدود ۵۲ فروند کشتی از ۳۲۲ فروند کشتی موجود در دریای خزر متعلق به مالکین ایرانی است و از امیرآباد تا آستار ۸۰ فروند شناور در دریای خزر تردد دارند.

وی ظرفیت ۵۲ کشتی وجود در دریای خزر را ۱۳۷ هزار ۲۳۴ هزار تن اعلام کرد و افزود: با پیوستن کشتی‌های جدید به ناوگان حمل و نقل دریای این ظرفیت افزایش خواهد یافت.

وی با شاره کاهش قیمت کرایه حمل گفت: به دلیل آب شدن یخ‌ها ولگا کرایه حمل کاهش یافت به طور مثال کرایه حمل برای غلات از تنی ۱۱۰ دلار به ۵۰ دلار رسیده است.

وی از ورود کشتی رو رو طی ۶ ماه گذشته به بندر انزلی خبر داد و افزود: با ورود این کشتی‌ها ترانزیت خودرو از هرمزگان وارد می‌شود، همچنین کشتی کانتینری به طور منظم ماهانه سه بار از بندر قزاقزستان به آستارا وارد می‌شود.

یونسی تصریح کرد: در ماه‌های ابتدایی سال موفق شدیم بهترین شرکت‌ها را به استان وارد کنیم که قول دادیم آمدن آن‌ها هدفمند و پایدار باشد و سرمایه گذاری ۳۵ ساله داشته باشند.

وی با اشاره به درخواست سازمان کشتیرانی از سازمان بنادر و دریانوردی جهت افزایش ثبت سن کشتی‌ها گفت: با پیگیری‌های انجام شده سن ثبت شناور‌ها را از ۱۵ به ۳۰ سال افزایش دادیم.

وی در مورد اختصاص وجوه اداره شده برای خرید کشتی‌های دست دوم نیز گفت: با پیگیری سازمان بنادر و دریانوردی این سازمان می‌تواند به مالکان کشتی وام دهد.

** ۷۵ درصد حمل و نقل کانتینری دریای خزر متعلق به کشتیرانی دریای خزر است

مدیر عامل شرکت کشتیرانی دریای خزر در این جلسه با بیان اینکه ۷۵ درصد حمل و نقل کانتینری دریای خزر متعلق به کشتیرانی دریای خزر است گفت: تجار و بازرگانان می‌توانند کالا‌های خود را از طریق این شرکت به کشور‌های CIS حمل کنند.

کامبیز جانبانی افزود: کشتیرانی دریای خزر همواره مورد توجه بسیاری از رقبا قرار دارد و با اتفاقاتی که در حوزه دریایی و ریلی رقم خورده گیلان را به کانون توجه بسیاری از کشور‌ها تبدیل کرده است که امیدواریم بتوانیم از این پتانسیل بالقوه در جهت رشد و توسعه اقتصادی منطقه بهره گیریم.

وی تصریح کرد: فعالیت این شرکت صلح آمیز است و قرار گرفتن آن در لیست تحریم‌ها به مراودات تجاری ما با کشور روسیه کشور‌های CIS صدمه می‌زند.

** گیلان فاقد پایانه صادراتی محصولات کشاورزی است

مدیر کل صنعت، مدن و تجارت گیلان نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات تجار و بازرگانان استان قدان پایانه صادراتی برای محصولات کشاورزی را دیگر دغدغه تجار گیلانی دانست و یاد آور شد: فقدان نمایشگاه بین المللی با شرایط مناسب نیز از دیگر مشکلات است که امیدواریم با پیگیری و مکاتبات صورت گرفته زمین مناسبی اخذ و نمایشگاهی درخور در استان احداث شود.

تیمور پورحیدری خواستار فعال کردن بندر آستارا در تجارت دریایی استان و تکمیل پروژه رشت به کاسپین شد و گفت: برخی از مشکلاتی که گریبانگیر صادر کنندگان است یکی بازگشت ارز حاصل از صادرات است که پیگیری لازم از سوی سازمان توسعه تجارت کشور شده و پیگیر هستیم که گشایشی در سازمان داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر