صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۳ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
به قلم آزاده عطار؛

«عوامل موثر بر خبر» به نمایشگاه کتاب رسید

به دنبال انتشار و آغاز عرضه کتاب «عوامل موثر بر خبر»، غرفه نمایشگاه سروش میزبان مترجم این کتاب بود.
کد خبر : 848298

به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری علم و فناوری آنا، در راستای برنامه‌های انتشارات سروش مبنی بر توجه هر چه بیشتر به کتاب‌هایی درباره تحولات رسانه، یکی دیگر از آثار با عنوان «عوامل موثر بر خبر، روزنامه نگاری در سپهر رسانه‌ای قرن بیست و یکم» نوشته «ریچارد ام. پرلوف» استاد دانشگاه کلیولند به بازار نشر رسید.

سروش نشستی را با حضور «آزاده سادات عطار» مترجم این اثر ترتیب داد. عطار که دانش آموخته مدیریت رسانه است، در این نشست با اشاره به محتوای این کتاب از جمله تاریخ روزنامه نگاری در امریکا و تحولات روزنامه نگاری در این کشور، به طور ویژه به بخش‌هایی از کتاب اشاره کرد که به عملکرد شبکه‌های اجتماعی از جمله نقش توئیتر، یوتیوب و فیس بوک پرداخت.

بنابر نظر پروفسور پرلوف، این موضوع از این جهت مهم است که ظهور و بروز شبکه‌های اجتماعی باعث شده تا دروازه بانی خبر هم دستخوش تغییرات فراوانی شود. چرا که شهروندان امروزه نقش منفعل ندارند و هر کدام با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، خواسته یا نا خواسته در نقش شهروند خبرنگار ظاهر می‌شوند. پرلوف همچنین در بخش‌هایی از کتاب، برخی تحولات معاصر از جمله جنگ عراق را مورد توجه قرار داده است.

این کتاب یکی از تازه‌ترین کتاب‌های مربوط به رسانه است که هم برای دانشجویان علوم ارتباطات، مدیریت رسانه و روزنامه نگاری مطالب درخوری دارد و هم برای عموم مردم که به پیگیری تحولات رسانه علاقمندند و مایلند با نگاهی موشکافانه و به دور از تله‌های اخبار جعلی، تحولات خرد و کلان را بررسی کنند، مطالب قابل توجهی دارد.

«عوامل موثر بر خبر» در ۴۶۱ صفحه و با بهای ۲.۲۰۰.۰۰۰ ریال در اختیار علاقمندان به دنیای جذاب رسانه قرار گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر