صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۵ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲

کنعانی ادعا‌های سرویس امنیتی جمهوری آذربایجان علیه ایران را رد کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه با رد ادعا‌های آذربایجان علیه ایران گفت: ارتباطات مردمی شهروندان دو کشور قلبی، عاطفی و تاریخی است و دولت آذربایجان نباید این پیوند‌های عمیق تاریخی شهروندان خود را امنیتی سازی کرده و آن را به همسایگان نسبت دهد.
کد خبر : 848062

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن رد اتهامات زنجیره‌ای اخیر سرویس امنیتی و دادستانی جمهوری آذربایجان نسبت به کشورمان اظهار داشت: متاسفانه چندی است که دولت جمهوری آذربایجان شهروندان خود را به اتهام و ادعای واهی ارتباط با نهاد‌های ایرانی دستگیر و بازداشت می‌کند.  

سخنگوی وزارت امور خارجه با رد ادعای هرگونه ارتباط رسمی و غیررسمی این اشخاص با جمهوری اسلامی ایران، یادآور شد: ارتباطات مردمی شهروندان دو کشور قلبی، عاطفی، تاریخی، دینی و حتی خویشاوندی است و دولت آذربایجان نباید  این پیوند‌های عمیق تاریخی شهروندان خود را امنیتی سازی کرده و آن را به همسایگان نسبت دهد.  

کنعانی خاطر نشان کرد: برخورد با شهروندان خاطی و قانون شکن حق طبیعی همه حکومت هاست، اما بازداشت و زندانی کردن بسیاری از شهروندان با ادعای ارتباط با ایران مسموع نبوده و غیر قابل پذیرش است.

پیشتر جمهوری آذربایجان اعلام کرده بود که ۹ نفر در این کشور به ظن تلاش برای کودتا بازداشت شدند.  باکو ادعا کرده بود که بازداشت‌شدگان با سرویس‌های ویژه ایران همکاری داشته‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر