صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۱۹ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

به دنبال مشارکت حداکثری نخبگان هستیم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت به دنبال مشارکت نخبگانی حداکثری در اجرای طرح‌های فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم.
کد خبر : 848052

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، در نشست با روسای دانشگاه‌های استان خراسان رضوی که با حضور استاندار برگزار شد، افزود: در استان‌ها، اساتید نخبه و دانشمندی داریم که فقط به‌دلیل بعد مسافت از نظرات و پیشنهادات آنان محروم هستیم و علاقمندیم که سازو کار مناسبی برای حضور فعال اساتید داشته باشیم.

وی گفت: در دبیر خانه شورا، چهار ستاد علم و فناوری، تعلیم و تربیت، فرهنگی اجتماعی و خانواده و زنان، فعال شده که یکصد میز تخصصی ذیل آن‌ها تعریف کرده‌ایم تا از همه نظرات تخصصی بهره‌مند شویم.

خسروپناه با تاکید بر ضرورت اجرای اسناد دانشگاه اسلامی و نقشه جامع علمی کشور در دانشگاه‌ها، گفت: برنامه‌های دانشگاه‌ها اگر براساس این دو سند اجرا شود نتیجه بخش خواهد شد.

استاد تمام فلسفه و حکمت اسلامی، با اشاره به سوابق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: ۷۰ درصد مصوبات در حوزه علم و فناوری، ۲۰ درصدفرهنگی و ۱۰ درصد مشترک بین علم و فرهنگ است و این نشان می‌دهد که در حوزه فرهنگی ضعیف عمل شده است.

حجت‌الاسلام خسروپناه اضافه کرد: هر زمان که در کنار اسناد راهبردی، راهبری انجام شد، نتایج خوبی به‌دست آمد بعنوان مثال، رتبه‌های علمی ما، رشد خوبی داشت و مصوبات در حوزه علم و فناوری موفق بوده است.

خسروپناه افزود: نظارت بر دستگاه‌ها موجب اثربخشی مصوبات شده است، اما در جا‌هایی که نظارت کم رنگ بوده به‌همین نسبت، ضعف عملکرد داشته‌ایم.
وی با اشاره به نقشه جامع علمی کشور، هوا و فضا و سلول‌های بنیادی گفت: این اسناد، بازنویسی و بازنگری شده‌اند و مشغول تدوین سند زیست فناوری کشور در شورا می‌باشیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با اشاره به وجود خلا‌های نظری فرهنگی گفت: دچار خلا‌های تئوریک هستیم، فلسفه ما کاملا انتزاعی است که باید امتداد انضمامی و کاربردی پیدا کند.

 

** دعوت استاندار از دانشگاه‌ها برای نظارت بر بخش‌های اقتصادی استان

استاندار خراسان رضوی نیز در ادامه این نشست گفت: مدیران و روسای دانشگاه‌های استان بر بخش‌های اقتصادی استان نظارت کنند تا سرعت توسعه استان بیشتر شود.

یعقوبعلی نظری افزود: دانشگاهیان پیشقدم باشند، پیشنهاد و طرح بدهند و ما زمینه را برای حضور و تاثیر نظرات تخصصی دانشگاه‌ها فراهم می‌کنیم.

وی افزود: به جریان اقتصادی استان امید و اعتقاد داریم و تک تک واحد‌های تولیدی و صنعتی دچار مشکل را بیمارانی می‌دانیم که درمان آن‌ها در دستان ما و شما است، لذا دانشکده‌های اقتصادی به کمک ما بیایند.

انتهای پیام/

ارسال نظر