صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۴۲ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
معاون دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد؛

بهبود سیستم آموزشی و کیفیت‌بخشی به تعلیم و تربیت با نگرشی جامع

فرزاد جهان‌بین عنوان کرد: گرایش به آموزش دانشگاهی از سوی عموم کاهش یافته و تنها راه تغییر این نگرش، بهبود سیستم آموزشی و کیفیت‌بخشی به مفهوم تعلیم و تربیت با نگرشی جامع است.
کد خبر : 847958

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست تخصصی استادان همیار فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با حضور فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، رؤسای واحدها، معاونان و مسئولان فرهنگی در دانشگاه آزاد واحد اصفهان (خوراسگان) برگزار شد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در این گردهمایی گفت: در جامعه کنونی، گرایش به آموزش دانشگاهی از سوی عموم کاهش یافته و این روند رو به رشد است و تنها راه تغییر این نگرش، بهبود سیستم آموزشی و کیفیت‌بخشی به مفهوم تعلیم و تربیت با نگرش جامعیت آن است و بهترین مسیر اجرای این نوع تربیت از مجرای کلاس درس و آموزش در مدرسه و دانشگاه می‌گذرد.

جهان‌بین با اشاره به ارکان چهارگانه تعلیم و تربیت افزود: در تعلیم و تربیت جامع باید ارکان چهارگانه تعلیم و تربیت تخصصی با قیود مربوطه، تربیت اعتقادی، تربیت مهارتی و تربیت اجتماعی در نظر گرفته شده تا بتوان رضایت عمومی از آموزش در کشور را حاصل کرد.

وی بیان کرد: همیاری فرهنگی یعنی اینکه استاد در قالب مشاور حوزه‌های تخصصی و برنامه‌های فرهنگی خارج از کلاس درس همانند کرسی‌های آزاداندیشی و مشق امید و برنامه‌های مشابه حضور داشته و نقش خود را ایفا کند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، خواستار حضور پررنگ‌تر و ملموس‌تر استادان در وقایع و اقدامات فرهنگی شد و گفت: استادان توجه داشته باشند که در اجرای امور فرهنگی پاسخ به این سه سؤال از اهمیت بالایی برخوردار است که اگر بناست از طریق استاد و کلاس درس، تربیت اعتقادی و اجتماعی صورت گیرد، چه اقتضائاتی باید در نظر گرفته شود، دوم اینکه چه موانعی پیش رو داریم و سوم استادان چه تجاربی دارند و چگونه می‌توان از این تجارب بهره برد؟

انتهای پیام/

ارسال نظر