صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۲۱ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
حق‌لطفی خبر داد:

حجم زیاد تردد، علت اصلی خرابی آسفالت بزرگراه‌های پایتخت است

مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: خرابی آسفالت در اصل به دلیل حجم قابل توجه تردد خودروها و ماشین‌های سنگین در بزرگراه‌ها و مسیرهای این چنینی است.
کد خبر : 847597

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسعود حق‌لطفی مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در جریان بازدید خبرنگاران از فرآیند روکش و آسفالت‌ریزی بزرگراه آزادگان که امروز دوشنبه بیست و پنجم اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد، اظهار کرد: محور آزادگان به طول ۳۸ کیلومتر از محورهای بزرگ و مواصلاتی پایتخت به شمار می‌آید و تردد و ترافیک در این محدوده بسیار زیاد است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر همه کمربندی تهران تکمیل نشده است و تردد در محور آزادگان بسیار زیاد و قابل توجه است و و شاهد ترافیک زیادی در این محور هستیم.

مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران یادآور شد: تردد کامیون‌ها و ماشین‌های سنگین در محور آزادگان باعث می‌شود که فشار مضاعفی به آسفالت‌ها وارد شده و به تخریب آسفالت آزادگان منجر شود و به همین دلیل برنامه‌ریزی روکش آسفالت ۲۲ بزرگراه از جمله بزرگراه آزادگان را در دستور کار معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران قرار گرفته است.

حق‌لطفی خاطرنشان کرد: کار آسفالت‌ریزی به طول ۹ کیلومتر از بزرگراه آزادگان، حد فاصل میدان فتح آغاز شده و در ادامه در مسیر همت و آزادراه تهران - شمال اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: از ترکیب سیمان و آسفالت خرده شده و خاک جهت بسترسازی و زیرسازی معبر آزادگان، استفاده می‌شود و تثبیت آن ۲ روز زمان می‌برد و در نهایت روی معابر قرار داده شده و در مرحله آخر روکش آسفالت روی آن ریخته می‌شود و این فرآیند باعث میشود که کار آسفالت ریزی در نگاه شهروندان طولانی و کند جلوه کند.

مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران تأکید کرد: خرابی آسفالت بزرگراه آزادگان باعث شده است که این ۹ کیلومتر در این محور انتخاب شود و خرابی آسفالت در اصل به دلیل حجم قابل توجه تردد خودروها و ماشین‌های سنگین در مسیرهای این چنینی است.

حق‌لطفی با بیان اینکه ۹ کیلومتر از ۳۸ کیلومتر اتوبان آزادگان جهت آسفالت‌ریزی در ۱۶ قطعه تقسیم‌بندی شده است اضافه کرد: تا ۶ ماهه نخست سال جاری کار آسفالت‌ریزی این محدوده تکمیل می‌شود و در مجموع از ۱۶ قطعه تا کنون ۳ قطعه تکمیل و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: در انجام آسفالت‌ریزی در منطقه ۲۲ شهر تهران، ۳۰۰ هزار تن آسفالت ریزی در بزرگراه مربوطه مورد استفاده قرار میگیرد و برای هر یک کیلومتر ۱۵ روز زمان مورد نیاز است.

مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران افزود:در سال ۱۴۰۲ یک و نیم میلیون تن آسفالت در معابر اصلی و فرعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر