صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۴۵ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
بهار کتاب ۳۴| مدیر شبکه آموزش سیما در گفت‌و‌گو با آنا:

برای داشتن کودکان کتابخوان باید کتاب‌های به‌روز داشته باشیم

مدیر شبکه آموزش سیما ضمن تشریح برنامه‌های این شبکه در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، جذابیت و به روز بودن را عامل اصلی گرایش کودکان به کتابخوانی دانست.
کد خبر : 847592

علی عبدالعالی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره برنامه‌های این شبکه در ایام برگزاری سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران گفت: خدا را شکر با برنامه‌ریزی‌هایی که داشتیم و با تلاش همکارانم تا امروز که نیمی  از روزهای نمایشگاه به پایان رسیده، شبکه آموزش توانست با برنامه‌های مختلفی که از مصلی امام خمینی(ره) برای مخاطبان تهیه و پخش کرد، سهمی در ایجاد شور و نشاط حول محور این رویداد فرهنگی داشته باشد.

** پشت جلد شبکه آموزش در نمایشگاه کتاب

وی اظهار کرد: ما در این روزها برنامه‌ای در قالب «رئالیتی ‌شو» به نم «پشت جلد» در نمایشگاه ضبط کردیم و در آن دغدغه‌هایی که منجر به تولید مدرسه تلویزیونی ایران شده بود را بررسی کردیم که مهم‌ترین موضوع نیز همان فقدان عدالت آموزشی بود. غرفه «دکتر سلام» را داشتیم که در آن تعدادی از بهترین پزشکان متخصص کشور مردم را به صورت رایگان ویزیت کرده و به آنها مشاوره پزشکی می‌دادند.

مدیر شبکه آموزش عنون کرد: شخصیتی هم طراحی کرده ایم که احتمالاً بازدیدکنندگان در این چند روز در بخش‌های مختلف نمایشگاه او ر دیده‌اند. یکی از همکاران ما  سرش داخل یک دوربین فلیمبرداری دکوری قرار دارد و انگار فردی است که به جای سرش، دوربین فلیمبرداری  قرار دارد. این شخصیت در شبستان و رواق‌های مصلی می‌چرخد و با مردم درباره مسائل مختلف مرتبط با کتاب گپ می‌زد.چون سرش معلوم نبود از کسی هم نمی‌ترسید و راحت حرفش را می‌زد.

وی افزود: آیتم‌های کوتاهی هم طراحی و پخش شد که در آن‌ها سراغ ناشران می‌رفتیم؛ تعدادی از روستاها و مناطق کم‌برخوردار که نیاز به ارسال کتاب داشتند را به آنها معرفی می کردیم. بعداز آنها می‌خواستیم درصورت تمایل تعداد معینی کتاب را به آنها هدیه بدهند و ما از طریق واسطه‌هایی این هدیه‌ها را به مناطق محروم می‌رساندیم.

عبدالعالی گفت: گفتگوهای صمیمانه با بازدیدکنندگان و خریداران کتاب هم بخش دیگری از برنامه‌های امسال بود که البته شامل سوال‌های خلاقانه و غیرتکراری می‌شد. در غرفه روابط عمومی هم دانش آموزان و افرادی که بیننده برنامه‌های ما بودند، عضو باشگاه هواداران شبکه آموزش می‌شدند و با کد عضویتی که دریافت کردند از این به بعد ارتباط قوی‌تری با آنها خواهیم داشت.

** جذابیت و به روزبودن عامل کتابخوان شدن کودکان

این مدیر رسانه‌ای که سابقه سال‌ها تدریس در مقاطع مختلف آموزش و پروش و دانشگاه را دارد با تأکید بر این که همچنان خود را یک معلم می‌داند افزود: تجربه بیش از سه دهه ارتباط با دانش آموزان و کودکان و نوجوانان به من ثابت کرده که بهترین راه علاقه‌مند ساختن  آنها به کتابخوانی، ایجاد جذابیت و به روز ماندن است. به عنوان مثال، در  ویژگی «واقعیت افزوده»  با گرفتن موبایل روی بارکد تعبیه شده در کتاب، خواننده کودک ما از تصویر متحرک و موسیقی هم بهرمند می‌شود یکی از این شیوه‌ها است.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری هم اخیراً فرمودند که مدیران آموزش و پرورش باید برای بیست سال دیگر برنامه‌ریزی کنند. بنابراین باید با سلیقه و سطح توقع دانش‌آموزان هماهنگ باشیم. ایده‌پردازی، نگارش، تصویرگری، کیفیت چاپ و فروش  هم از آن  مواردی است که نیاز به خلاقیت و به روز بودن دارد.

لازم به یادآوری است، سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۰ اردیبهشت آغاز به‌کار کرده و تا ۳۰ اردیبهشت‌ ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی (ره) و همزمان به‌ صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر