راه اندازی مقطع دکتری رشته «مدیریت رسانه» در دانشگاه علامه طباطبایی
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی اصغر کیا، رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی از راه اندازی رشته «مدیریت رسانه» در مقطع دکتری در این دانشگاه خبر داد و گفت: در جهت ماموریتهای دانشکده بر اساس برنامه راهبردی دانشگاه و با تصویب و ابلاغ شورای گسترش و برنامهریزی آموزش عالی، نخستین دوره دکتری رشته مدیریت رسانه در دانشکده علوم ارتباطات راه اندازی شد.
وی با اشاره به اینکه رشته مدیریت رسانه، رشته بین رشته ای و کاربردی است، بیان کرد: با توجه به تغییر ماهیت رسانه و ظهور رسانه های نوین و نیاز بازار به توسعه این رشته، باید بتوانیم نیروهای کارآمد و متخصص را تربیت کنیم و از این ظرفیت برای پاسخگویی به نیاز جامعه در حوزه های فناوری اطلاعات، رسانه و مدیریت و مرتفع کردن مشکلات سازمان رسانهای کشور بهره ببریم.
کیا با اعلام اینکه متقاضیان می توانند از آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در مقطع دکتری این رشته تحصیل کنند، افزود: با تدابیر اندیشیده شده و انجام مصاحبه های این رشته در اواخر خردادماه سال جاری، نخستین دوره رشته مدیریت رسانه در دانشگاه علامه طباطبائی با ظرفیت ۱۰ نفر در دو دوره روزانه و پردیس برگزار می شود که دانشجویان دوره روزانه از مهرماه و دوره پردیس از بهمن ماه می توانند در کلاس ها حاضر شوند.
وی اظهار کرد: رشته مدیریت رسانه از لحاظ موضوعی با بخش اقتصاد، ارتباطات، مدیریت و جامعه شناسی مرتبط است. بر همین اساس درس هایی مانند «مسائل سازمانی»، «مدیریت شبکه های اجتماعی»، «مدیریت منابع انسانی» و موضوعاتی مانند ارتباط اقناعی و نظریههای اقتصادی رسانه در حوزه تبلیغات در ۱۸ واحد درسی برای این رشته پیش بینی شده است. همچنین ۱۸ واحد رساله نیز در این دوره طراحی شده است.
رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علاه طباطبایی در ادامه از طراحی و تصویب رشته های «روزنامه نگاری رادیو و تلویزیون» و «ژورنالیسم پزشکی» با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد و گفت: به زودی جزئیات کامل و نحوه اجرا و پذیرش در این رشته ها اعلام می شود.
انتهای پیام/