صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۳ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
مدیرعامل سرزمین فناوری‌های دانش‌آموزی در گفت‌وگو با آنا عنوان کرد؛

از آماده‌سازی ۱۲ عنوان پژوهشی و مهارتی تا استانداردسازی اردوهای مهارتی دانش‌آموزی

محمدحسین سیدرضایی از آماده‌سازی ۱۲ عنوان پژوهشی و مهارتی خبر داد و گفت: اردوهای مهارتی دانش‌آموزی را استانداردسازی کرده‌ایم.
کد خبر : 846955

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، پنجمین جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی فرهیختگان جوان از چهارشنبه با حضور مجید مشکینی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، حامد حسن‌پور رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و جمشید صباغ‌زاده قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات در کتابخانه دکتر حبیبی واحد علوم و تحقیقات آغاز به کار کرد.

براین اساس، محمدحسین سیدرضایی، مدیرعامل سرزمین فناوری‌های دانش‌آموزی در این جشنواره حضور پیدا کرده است.

خبرنگار آنا در حاشیه این مراسم با سیدرضایی گفت‌وگویی را انجام داده است.

سیدرضایی با بیان اینکه دارای لیسانس مهندسی صنایع و فوق لیسانس مدیریت صنعتی هستم، اظهار کرد: فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های امام حسین (ع) و تربیت مدرس هستم و از سال ۱۳۸۹ در مدارس مختلف فعالیت‌های اردویی، آموزشی و پژوهشی داشته‌ام.

وی با تشریح فعالیت‌های خود در شرکت سرزمین فناوری‌های دانش‌آموزی عنوان کرد: این شرکت تلاش دارد انتخاب و گزینه‌ای روی میز مدیران باشد، یعنی بخشنامه‌های مختلفی که برای مدیران آورده می‌شود و درخواست‌ها نیز متفاوت است، منتها شرایط هر مدرسه با دیگری متفاوت است و ممکن است حتی دیوار به دیوار باشند یا شهر و استان متفاوت باشد.

مدیرعامل سرزمین فناوری‌های دانش‌آموزی یادآور شد: بنابراین تلاش می‌کنیم نقطه شروع پژوهش را نشان دهیم، چراکه مشاوره پژوهش را انجام می‌دهیم.

سیدرضایی متذکر شد: هدف ما آن است که دانش‌آموزان مهارت‌ورزی کرده و فعالیت‌های پژوهشی انجام دهند و نمایشگاه فرهیختگان جوان بهترین فرصت برای این امر است و اردوی یک روزه هم خاطره خوبی برای دانش‌آموزان از کارگاه مهارتی خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه ۱۲ عنوان پژوهشی و مهارتی را آماده کرده‌ایم، توضیح داد: با توجه به سابقه‌ای که داشتیم با آموزش و پرورش منطقه ۲ تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم، چراکه زیرمجموعه پژوهشکده جابر ابن حیان هستیم و خواستیم آن را استاندارد کنیم.

مدیرعامل سرزمین فناوری‌های دانش‌آموزی تشریح کرد: بیش از یک سال و نیم است که در پژوهشکده جابر ابن حیان حضور داریم و اکنون در حال ارتباط‌گیری با مدارس منطقه ۲ (دبستان و متوسطه ۱ و ۲) هستیم، البته به دلیل اینکه اردو‌ها استاندارد شده، نام آن کارگاه‌های اردویی جذاب با مخفف کاج شده است.

سیدرضایی اضافه کرد: بنابراین در یک روز کامل قابل برگزاری است، اما اگر دانش‌آموزان بخواهند در سطح بالاتر آموزش ببینند بین برگزیده‌های کاج و یک لیگ فن‌تیوپ و مکان‌های تجهیز شده این آموزش انجام می‌شود که همان قرنطینه علمی است.

وی گفت: هدف ما آن است که دانش‌آموزان درک کنند که چه چیزی دوست دارند و اردوی یک روزه استارتی برای سال تحصیلی‌شان باشد تا کلاس‌های ترمیک مهارتی را بگذرانند.

مدیرعامل سرزمین فناوری‌های دانش‌آموزی بیان کرد: بنابراین دانش‌آموز خواهد فهمید که می‌خواهد هوش مصنوعی کار کند یا سمت تجربی برود.

سیدرضایی ادامه داد: حال اینکه مدیر مدرسه به چه شکل می‌تواند انتخاب کند؟ مدیر عنوان می‌کند که چهار یا ۶ هفته برنامه دارم و یک روز در هفته را اردو گذاشته و استخر و پارک را تدارک دیده، اما سه یا چهار برنامه مانده و می‌تواند در قالب پکیج هوش مصنوعی و تجربی آن را ببیند.

وی افزود: به عنوان مثال از ۹ برنامه‌ای که ما تدارک دیده‌ایم چهار برنامه را برحسب پیشنهاد‌هایی که ما داریم انتخاب کند.

مدیرعامل سرزمین فناوری‌های دانش‌آموزی درباره اینکه آیا با تمامی مدارس همکاری دارید؟ چنین پاسخ داد: بله به روش سما با مدارس همکاری داریم و از سمای یک، سمای دو پسرانه تا سمای پنج پسرانه کار کردیم.

سیدرضایی با بیان اینکه در حقیقت برگزاری اردوی مهارتی کار ماست، تشریح کرد: هدف ما آن است که دانش‌آموزان به صورت تعاملی هم درس بخوانند و هم مهارت بیاموزند و دانش‌آموز باید در مدرسه و دانشگاه دوستی پیدا کند که با همفکری در دروس آزمایشگاهی موفق‌تر باشنداین ارتباط به آنان کمک زیادی می‌کند.

وی افزود: دانش‌آموز می‌تواند در فضای گلخانه‌ای و کنترل شده طراحی می‌کشد و متوجه می‌شود کار بی‌نقصی ندارد و ایراداتی به کار او وارد است و درصدد رفع ایرادات برمی‌آید.

انتهای پیام/

ارسال نظر