صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۴ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
گفتگو/نگاه کارشناسی به بازار سرمایه در هفته پیش رو؛

بورس لباس سبزرنگ متعادل‌تری به تن می‌کند؟

  یک کارشناس بورس و اوراق بهادار پیش‌بینی کرد که بازار سهام در هفته آینده، اگرچه آهسته‌تر از قبل، اما روند رو به رشد خود را ادامه خواهد داد.
کد خبر : 846928

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، کارشناس بورس پیش‌بینی کرد؛ بازار سهام در هفته آینده، اگرچه آهسته‌تر از قبل، اما روند رو به رشد خود را ادامه خواهد داد. 

شاخص بازار بورس در ایران، برخلاف چندین هفته متوالی که سبز و صعودی بود، هفته گذشته برای سه روز پیاپی با ریزش شدید و افت قیمت سهام مواجه شد. با این وجود وزیر امور اقتصادی و دارایی، از روند رو به رشد بازار سهام در آینده به‌صورت جدی حمایت کرد.

پیمان تاتایی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری علم و فناوری آنا در این خصوص گفت: به نظر من در این رشدی که اتفاق افتاد، سهم‌ها آنقدر اور ولیود نشده بودند که حالا با این ریزش، ترسناک به نظر برسند. در نتیجه به خاطر این افت قیمت، هنوز خیلی از سهم‌ها دوباره ارزش خرید پیدا کردند و بازار به بدی هفته پیش نخواهد بود.

ترس در بازار سرمایه وجود دارد

او در پاسخ به اینکه آیا روند صعودی قیمت سهام ادامه‌دار خواهد بود؟ گفت: روند صعودی به آن معنا که تا دو سه هفته قبل شاهد بودیم شاید اتفاق نیفتد، چون حالا یک ترسی در بازار وجود دارد؛ اما این روند منفی هم به این شکل ادامه‌دار نخواهد بود. به عبارت دیگر، احتمالا شاهد صف‌های فروش هیجانی نیستیم، اما صف‌های خرید هیجانی هم نخواهیم داشت و بیشتر بازاری رو به تعادل مثبت را نظاره خواهیم کرد.

این کارشناس بورس و اوراق بهادار در بخش دیگری از پیش‌بینی‌های خود در خصوص اینکه کدام صنایع پیشروتر هستند گفت: به عقیده من، صنایع دلارمحور چشم‌انداز بهتری دارند تا صنایعی نظیر خودرو و بانک که چندان سودده نبودند، اما با انتشار اخبار مربوط به تحریم و ... بالا و پایین می‌شدند.

معامله گران سهام های بهتری خریداری کنند

به عقیده تاتایی، معامله‌گران در بازار بورس، می‌توانند به جای خرید گروه‌های خودرویی، سهم‌های بهتری خریداری کنند؛ سهم‌های صادرات‌محور نظیر صنایع پتروشیمی و گروه‌های پالایشی در این گروه جای دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر