صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۹ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
طبق مصوبه سازمان نصر تعیین شد؛

افزایش ۵۵ درصدی نرخ خدمات فناوری اطلاعات

نرخ خدمات فناوری اطلاعات نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد افزایش یافت.
کد خبر : 845766

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در راستای اجرای وظایف محوله قانونی خود مطابق سال‌های پیشین، نسخه یک سند تعرفه را با موضوع «تعیین مبانی قیمت‌گذاری خدمات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات» منتشر کرد؛ سندی که به بنابر اعلام نصر کشور، طی یک فرایند علمی و با مشارکت و همکاری کارشناسان رسمی رشته کامپیوتر و فناوری اطلاعات در حوزه‌های مختلف تهیه شده است.

تعرفه خدمات پشتیبانی نرم‌افزار، سخت‌افزار، خدمات فنی زیرساخت فناوری اطلاعات، خدمات مرکز داده، خدمات امنیت فناوری اطلاعات و خدمات مشاوره در سند مذکور تعیین شده‌اند. در این سند نرخ خدمات نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد افزایش داشته و آخرین اصلاحات مصوبات شورای عالی کار و هیئت وزیران درخصوص نرخ حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۲ اعمال شده است.

خدمات حوزه سخت‌افزار گستره متنوعی دارد. فعالیت‌های مرتبط با اینترنت و کافی‌نت، خدمات نرم‌افزاری روی کامپیوتر‌های شخصی، نصب درایور‌های سخت‌افزار‌های مختلف، تعمیرات دستگاه‌های جانبی و… در این حوزه قرار گرفته‌اند. به‌طور مثال، تعرفه هر ساعت کار با اینترنت برای کافی‌نت‌ها ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.
تعرفه خدمات فناوری اطلاعات

ساخت ایمیل ۲۱ هزار و ۱۰۰ تومان، نصب بازی ۴۱ هزار و ۹۰۰ تومان، تعمیر درایور ۲۳۱ هزار تومان و تعویض صفحه‌کلید نوت‌بوک نیز ۳۵۵ هزار تومان هزینه دارد.

تعرفه قرارداد خدمات پس از فروش (پشتیبانی) برای سال اول (پس از دوره گارانتی) درصدی از جمع قیمت قرارداد فروش یا قیمت اجرای پروژه تولید نرم‌افزار به علاوه توسعه‌های بعدی مشمول هزینه حین دوره گارانتی است.

منظور از خدمات پشتیبانی برای بسته‌های نرم‌افزاری آماده، خدماتی است که در قرارداد ارائه خدمات پشتیبانی نرم‌افزار یا قرارداد فروش نسخ جدید نرم‌افزار و خدمات پشتیبانی مصوب سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، آورده شده است.

گفتنی است نصر کشور از سال ۱۳۹۳ رویکرد جدیدی در‌زمینه تدوین تعرفه‌ها با همکاری متخصصین و نهاد‌ها در پیش گرفته. براین‌اساس، یک فرمول پایه یکسان بر مبنای حقوق پایه اعلام‌شده برای کلیه مشاغل تهیه شده است که پارامتریک بوده، قابلیت توسعه بر مبنای نیازمندی‌های جدید صنعت را داراست، در آن امکان تغییر مشخصات شغل تعریف شده و امکان محاسبه حق‌الزحمه در پروژه‌های فناوری اطلاعات وجود دارد.

البته در مدل جدید که از سال ۱۳۹۷ تدوین شده است ملاحظاتی همچون توجه به واقعیات و عرف معمول در بازار فناوری اطلاعات ایران، حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، کاهش هزینه‌های سربار محاسبات قراردادی و… در نظر گرفته شده است.

به‌منظور اصلاح و بهبود مستمر سند، نصر کشور از همه ذی‌نفعان درخواست کرد تا نظرات و پیشنهاد‌های خود را به پست الکترونیکی این سازمان به آدرس "tariffs@irannsr.org" ارسال کنند تا در تدوین نسخه‌های بعدی مد‌نظر قرار گیرد. نسخه‌های جدید این سند با توجه به نظرات کارشناسی کمیسیون‌های سازمان، درخواست‌ها و بازخورد‌های خبرگان، به‌روزسانی و ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر