صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۶ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
وزیر علوم:

سرآمد آموزشی جلوه‌ای از تلاش آموزش‌گران برای ارتقای کیفیت یادگیری است

محمد علی زلفی گل در پیامی عنوان سرآمد آموزشی را جلوه‌ای از تلاش مستمر و هدفمند آموزش‌گران با هدف ارتقای کیفیت فرایند یادگیری برای تولید و نشر دانش در حوزه آموزش دانست.
کد خبر : 845661

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد علی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با ارسال پیامی بر ضرورت توجه به کیفیت آموزش عالی در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: توجه به کیفیت در آموزش عالی از لوازم نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در شکل گیری تمدن نوین اسلامی است.

متن پیام وزیر علوم به شرح زیر است؛

«دانشگاه یکی از اصلی‌ترین محور‌های تمدن‌سازی و تحقق جامعه مبتنی بر دانایی و خرد و حکمت است و توجه به کیفیت در آموزش عالی از لوازم نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در شکل گیری تمدن نوین اسلامی است.

 تربیت نیروی انسانی کارآمد، متعهد و با اخلاق، لازمه هر جامعه‌ پیشرو است و بی‌شک یکی از رسالت‌ها و کارکرد‌های اصلی و اولیه تمامی دانشگاه‌ها پرداختن به امر آموزش، با استفاده از تمامی ظرفیت‌های انسانی و فناوری است.

استادان در خط مقدم تمام تلاش‌های تربیتی و همچنین اثرگذارترین افراد در کیفیت بخشی به فرایند یاددهی و یادگیری و تحقق بخشی به اهداف متعالی تعلیم و تربیت هستند.

عنوان «سرآمد آموزشی» جلوه‌ای از تلاش مستمر، خودانگیخته و هدفمند آموزش‌گران با هدف ارتقای کیفیت فرایند یاددهی و یادگیری است، که به غنی سازی، تولید و نشر دانش در حوزه آموزش و یادگیری می‌انجامد. جوهر سرآمدی آموزشی بازسازی و تدارک فرصت‌های یادگیری است به گونه‌ای که به یادگیری پایدار، هدفمند و عمیق بیانجامد.

از این رو وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مسیر تأکید بر این نقش مهم اساتید، شیوه‌نامه انتخاب سرآمدان آموزشی را در راستای تحقق دانشگاه تمدن‌ساز و حکمت بنیان در گام دوم انقلاب اسلامی تهیه و به دانشگاه‌ها ابلاغ نمود تا از اندیشمندانی که با حضور استادانه خود در ساحت آموزش، قادر به خلق ارزش افزوده تربیتی و ارتقاء وجودی دانشجویان خود هستند، تجلیل به عمل آورد.

انتخاب دهه سرآمدی آموزشی با شعار سرآمدی آموزشی، نیاز محوری و دانشگاه تمدن آفرین نمایانگر توجه توامان آموزش عالی به حل نیاز‌های کشور در کنار نقش‌آفرینی در شکل‌گیری تمدن الهام‌بخش مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و ایرانی است و همانا اساتید دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در آن نقش محوری دارند.

در پاسداشت این تلاش‌ها در دهه سرآمدی آموزشی (۱۲-۲۱ اردیبشهت ۱۴۰۲) بر آن هستیم که ضمن توجه عالمانه به راهکار‌های تحقق هر چه بهتر سرآمدی آموزشی در کشور از استادان تلاشگر و برجسته آموزشی که در تحقق این امر مهم نقش کلیدی ایفا نمودند، تقدیر و سپاسگزاری کنم.

در انتهای کلام، با تبریک مجدد دهه سرآمدی آموزشی، بر عهد خود، بر حمایت همه جانبه از توسعه کیفی، نیاز محور و مبتنی بر دانایی و حکمت در فعالیت‌های آموزشی تأکید می‌نمایم.»

انتهای پیام/

ارسال نظر