صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۹ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۳

هشدار نمایندگان کنگره به اوباما / طومار شهروندان آمریکایی علیه سناتورهای جمهوری‌خواه

نگرانی از توافق هسته‌ای با ایران تبدیل به چالشی اساسی در میان مقامات آمریکایی شده‌ است.
کد خبر : 8455

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا وبه نقل از «واشنگتن اگزاماینر»، ۲۵۰ تن از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا که بیش از ۵۰۰ عضو دارد طی نامه‌ای خطاب به باراک اوباما در مورد توافق هسته‌ای با ایران هشدار دادند.


این نامه که عصر روز جمعه به نگارش درآمد، به امضای نمایندگانی از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات مجلس رسیده‌ و در آن تاکید شده است که کنگره آمریکا در مورد هرگونه توافق هسته‌ای با ایران حق اظهار نظر دارد.


«اد رویس»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان و «الیوت انگل» عضو ارشد دموکرات این کمیته که از نویسندگان این نامه هستند، اعلام کرده‌اند همچنان در تلاش برای جمع‌آوری امضای بیشتری برای ارسال آن به اوباما هستند.


در این نامه آمده است: «در هر توافق حاصل‌شده با ایران، لغو دائمی تحریم‌های اعمال شده بر اساس مصوبات کنگره نیازمند تصویب دوباره از سوی کنگره است. در بررسی چنین توافقنامه‌ای، کنگره باید قانع شود که بندهای آن هر گونه راه ممکن به‌ سوی ساخت یک بمب را مسدود و تنها کنگره توان این را دارد که تا لغو دائمی تحریم‌ها را بررسی و تصویب کند».


این در حالی است که به گزارش همین سایت، در واکنش به نامه ۴۷ سناتور جمهوری‌خواهی که طی نامه‌ای سرگشاده به رهبران ایران هشدار داده و آنها را از هر گونه توافقی با کاخ سفید بر حذر داشته‌اند، تا به حال بیش از ۲۳۵ هزار آمریکایی با امضای طوماری درصدد شکایت از سناتورهای جمهوری‌خواه برآمده و معتقدند اقدام آنها «خیانت» و نقض قوانین آمریکا به شمار می‌رود.


اگرچه به نظر می‌رسد این اقدام آمریکایی‌ها هرگز به هیچ دادگاهی راه نیابد اما جمهوری‌خواهان نگارنده آن را با چالشی اساسی مواجه کرده و انتقادات بسیاری از سوی مقامات ارشد آمریکا را متوجه آنها کرد.


به گفته تحلیل‌گران، پیامدهای این نامه می‌تواند حتی بر میزان رای مردم آمریکا در انتخابات آتی به این قانون‌گذاران که برخی از آن‌ها از نامزدهای ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا نیز به شمار می‌روند، تاثیر بگذارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر