مشارکت نیمی از شهروندان تهرانی با سامانه نظارت همگانی شهرداری
به گزارش گروه جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسه معاون و روسای ادارات سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری و رییس و مدیران مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران (۱۳۷ پلاس) در سالن جلسات این مرکز برگزار شد.
رضا ناصریسرای در این جلسه با بیان اینکه یکی از وظایف ذاتی سامانه ۱۳۷ پلاس ایجاد بستر یکپارچه مشارکت مردمی در همه حوزههای مدیریتی و خدمات شهری است، گفت: ۷۰۰ موضوع مختلف در سامانه ۱۳۷ پلاس، برای مشارکت مردم طراحی شده که بعد از انتقال گزارشات توسط شهروندان، مدیریت شهری خودش را موظف میداند از اطلاعات داده شده در راستای شناسایی معضلات و موضوعات شهری بهرهبرداری کرده و اقدامات بعدی را بر روی آنها انجام دهد که رسیدگی به مطالبات گزارش شده توسط مردم را هم دربر میگیرد.
ناصری سرای عنوان کرد: از لحظه ثبت پیام مردمی تا لحظه بازخوردسنجی، گردش پیام شهروندی در سیستم بطور کامل قابل رصد بوده و نهایتاً بستر سامانه ۱۳۷ پلاس که در ایستگاه پایانی ویژگی بازخورد از شهروندان را داراست باعث شده است که نقطه ابتدایی و انتهایی پیامها، مردم باشند و نظرسنجی و حصول رضایت شهروندی از اهداف سامانه است.
وی در ادامه افزود: بازخورد اقدامات درخواستی برای ما بسیار مهم بوده و از روشهای مختلف پیامکی، تلفنی و اینترنتی، شهروند میتواند رضایت یا عدم رضایتش را اعلام کند که در هر موضوع میزان رضایت از شهرداری، قابل گزارش گیری و رویت است.
رئیس مرکز سامانه ۱۳۷ پلاس با بیان اینکه مشارکت در این طریق انواع مختلفی از جمله انتقاد، پیشنهاد، نظرات و درخواست را شامل میشود گفت: همراهی و مشارکت مردم در طرحهای شهری در راستای برطرف کردن معضلات شهری بسیار حائز اهمیت است، بطور مثال در بحث بی خانمانها و همین طور حمایت از اقشار آسیب پذیر در ۶ ماهه دوم سال قبل با مشارکت بیش از ۱۵ هزار نفر از مردم تهران نتیجهای مطلوب حاصل شده که گزارشهای تحلیلی در حوزههای مختلف موجود است.
ناصری سرای درباره گزارش ها شهروندان در حوزه مسائل اجتماعی افزود: در بحث کارتن خوابها در پایان سال ۱۴۰۱ گزارش کامل و دقیقی داریم که این اتفاق از نظر میزان مشارکت مردم و مقایسه آن با سال قبل و. به چه شکل بوده و ریز موضوعات از گمشدگان و جمع آوری متکدیان و ساماندهی کارتن خوابها مشخص است.
رئیس مرکز سامانه ۱۳۷ پلاس با اشاره به دامنه مخاطبان ۱۳۷ افزود: طی سابقه ۱۷- ۱۸ ساله سامانه، قریب نیمی از شهروندان تهرانی با سامانه ۱۳۷ پلاس مشارکت داشتند و مسائل و موضوعات خود را مطرح کرده و در خصوص موضوعات مختلف شهری نظرات و پیشنهادات خود را منعکس کردهاند.
ناصری سرای با بیان اینکه باشگاه شهروندان مشارکت جو در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت بی نظیر شهروندان، حمایت و صیانت از شهروندان گزارشگر و نیز ارتباط دو سویه طراحی شده است، توضیح داد: با جامعه آماری موجود میشود برای موضوعاتی که دغدغه شهروندان و مدیریت شهری است میان جامعه مخاطبین و مدیریت شهری هم افزایی کرده و از ظرفیت آنان در پیشبرد موضوعات شهری استفاده کرد که تبدیل مشارکت شهروندان از بالقوه به بالفعل مدنظر است.
انتهای پیام/