صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۱۶ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
به منظور رفع چالش شرکت‌های دانش بنیان؛

خدمات تجاری‌سازی از سوی ۴۱۳ شرکت دانش‌بنیان ارائه می شود

با توجه به اهمیت موضوع تجاری سازی و فروش محصولات برای شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان یکی از چالش‌های اصلی این شرکت‌ها، ۴۱۳ شرکت دانش‌بنیان در حوزه خدمات تجاری سازی ارزیابی و هم اکنون در حال فعالیت هستند.
کد خبر : 845156

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، براساس ارزیابی‌های انجام شده، از میان ۴۱۳ شرکت دانش بنیان فعال در حوزه تجاری سازی، ۲ شرکت نوع ۱، ۳۶۹ شرکت نوع ۲ و ۴۲ شرکت نوع ۳ هستند.

براساس این گزارش، کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌هایی که در حوزه تجاری سازی و ارایه خدمات تجاری در راستای رونق کسب و کار‌های دانش بنیان فعالیت دارند را به عنوان شرکت تجاری سازی مورد تأیید قرار می‌دهد.

 شرکت‌های تایید شده بر اساس آیین‌نامه ارزیابی شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان نوع ۱، نوع ۲ و نوع ۳ (مستعد دانش بنیان) مصوب کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان، ارزیابی و تأیید شده‌اند.

 برهمین اساس شرکت‌های تولیدی و نوپای نوع ۲ یا نوع ۳ (مستعد دانش بنیان)، مشمول معافیت مالیاتی نخواهند بود.

گفتنی است، معیار ارزیابی شرکت‌های فعال در حوزه خدمات تجاری سازی در نوع یک این است که تمامی کالا‌ها و خدمات باید در حوزه فناوری‌های بالا یا متوسط به بالا باشند.

همچنین معاونت توسعه شرکت‌های دانش بنیان شرکت‌های نوع ۲ را براساس اینکه کالا‌های ارایه شده، باید در حال تولید بوده یا حداقل در حد نمونه آزمایشگاهی (با قابلیت بررسی فنی) ساخته شده باشند ارزیابی می‌کند و خدمات این شرکت‌ها نیز، باید دارای اسناد فروش باشند.

برهمین اساس، معیار ارزیابی شرکت‌های نوع ۳ فعال در حوزه خدمات تجاری سازی نیز باید به گونه‌ای باشد که شرکت طراحی اساسی و قابل توجهی مبتنی بر فعالیت‌های تحقیق و توسعه انجام داده باشد.

خدمات ارزیابی، خدمات حقوقی و مالکیت فکری، خدمات تبادل فناوری، خدمات توسعه بازار از جمله عناوین کالا و محصولات حوزه فناوری در بخش خدمات تجاری سازی است.

همچنین از دیگر محور‌های عناوین و خدمات شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تجاری سازی می‌توان به خدمات مالی و سرمایه گذاری، خدمات مالی و کسب و کار، شتابدهی و توسعه گری نواحی نوآوری و خدمات سیاست‌گذاری اشاره کرد.

گفتنی است، معیار ارزیابی شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان در حال تغییر بوده و به زودی اطلاع رسانی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر