صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۷ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲

ضرورت برندسازی گل محمدی و گلاب ایرانی در جهان

رئیس مرکز بیوتکنولوژی گفت: برندسازی و هویت‌سازی برای گل محمدی و گلاب ایرانی لازم و ضروری است.
کد خبر : 844877

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، ایرج رستگار رئیس مرکز بیوتکنولوژی در همایش هم‌اندیشی تحول در زنجیره ارزش گل محمدی که امروز در سالن توسعه وزارت جهاد کشاورزی در حال برگزاری است، با اشاره به قدمت تاریخی پرورش و استفاده از گل محمدی در ایران اظهار کرد: باید برای گلاب و گل محمدی رسانه داشته باشیم و بر روی آن به درستی تبلیغ کنیم.

وی افزود: ترکیه تنها با استفاده از عکس پادشاه عثمانی بر روی شیشه گلاب توانسته در این زمینه برای خود تبلیغ کند و قدمت گل محمدی را به کشور خود نسبت دهد.

رستگار عنوان کرد: یکی از مسئولیت‌های ما هویت‌سازی برای گل محمدی در کشور است.

وی افزود: یکی از راه‌هایی که می‌توانیم در این زمینه انجام دهیم استفاده از ادبیات در حوزه هویت‌سازی برای گل محمدی است مانند اشعار شاهنامه که در این شاهکار ۲۴۰ بیت به گل و گیاه اختصاص داشته و ۴۷ بار نام گلاب آورده شده است.

رئیس مرکز بیوتکنولوژی دکتر رستگار گفت: گل محمدی و گلاب در ایران قدمت باستانی دارد و استفاده از شاهنامه می‌تواند به جایگاه گلاب و هویت‌سازی آن در دنیا کمک کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر