صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
صبح امروز با حضور وزیر ارشاد، حداد عادل و چمران؛

بزرگترین مجسمه برنزی پایتخت در میدانگاه سعدی رونمایی شد

مراسم رونمایی از بزرگترین مجسمه برنزی پایتخت در میدانگاه سعدی صبح امروز با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، مهدی چمران ریاست شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.
کد خبر : 844545

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم رونمایی از بزرگترین مجسمه برنزی پایتخت در میدانگاه سعدی صبح امروز با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، مهدی چمران ریاست شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.

بر اساس این گزارش، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با بیان اینکه این هفته به نام هفته بزرگداشت سعدی بود که برنامه‌های خوبی به این مناسبت برگزار شد، افزود: با مساعدت سازمان زیباسازی شهرداری تهران و شورای شهر تهران امروز توانستیم این تندیس را در این میدانگاه جدید رونمایی کنیم. گام بعدی پرده‌برداری و رونمایی از مجسمه «حکیم نظامی» در میدان ونک خواهد بود. 

وی رونمایی از مجسمه بزرگان فرهنگ کسور را ادامه دار توصیف کرد و بیان داشت: این رویکرد در حال تقویت است. ان‌شاءالله در تهران و سایر مناطق کشور توجه جدی به احیای نام مفاخر بزرگ خواهیم داشت که بحثی هویتی، ملی و تمدنی است.

در پایان این مراسم غلامعلی حداد عادل نیز در جمع خبرنگاران درباره گلستان سعدی گفت: سعدی آموزگار جاودانه زبان فارسی است و از سال ۶۵۶ هجری قمری که گلستان تالیف کرده هر کس در ایران و جهان فارسی آموخته شاگرد سعدی است و بنیاد سعدی در این مسیر فعال است.

این مجسمه که از آن به عنوان بزرگ‌ترین مجسمه برنزی پایتخت یاد می‌شود با احتساب پایه سنگی ۴ متری ٧.٢ متر ارتفاع دارد و طراحی و ساخت آن بیش از ١.۵ سال طول کشیده است.

بر اساس این گزارش، این مجسمه برنزی از شاعر فارسی‌زبان، سعدی شیرازی ساخته شده است و سازنده آن دهقان محمدی هنرمند مجسمه‌ساز است. 

انتهای پیام/

ارسال نظر