صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۱۲ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
امام جمعه ارومیه تأکید کرد؛

ضرورت پیوند صنعت و دانشگاه برای رفع نیاز‌های کشور

حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی بر ضرورت پیوند صنعت و دانشگاه برای رفع نیاز‌های کشور تأکید کرد.
کد خبر : 843610

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از ارومیه، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در دیدار هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به‌خوبی جوابگوی نیاز جوانان کشور در بحث آموزش عالی به‌ویژه تحصیلات تکمیلی است. جایگاه این دانشگاه در بخش تحصیل جوانان قابل قدردانی بوده و باید از این دانشگاه به‌عنوان نهادی که هزینه‌ای برای دولت تحمیل نمی‌کند، حمایت کنیم.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی نقش محوری و مهمی را در منطقه ایفا می‌کند و پژوهش‌ها و تحقیقات صورت گرفته توسط پژوهشگران این دانشگاه نقش قابل توجه و انکارناپذیری در عرصه توسعه استان و کشور دارد به‌ویژه آنکه این دانشگاه راحت‌تر از مجموعه‌های دولتی می‌تواند در بخش‌های مختلف پژوهشی ورود کند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به هزینه‌های بالای تحصیل در کشور و تحمیل هزینه‌های بالا بر دولت در دانشگاه‌های دولتی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی توانسته شرایط و فرصت‌های خوب را با هزینه‌های مناسب‌تر برای جوانان فراهم کند و این مهم بر رشد علمی استان و رشد تحصیلی دانشجویان، دانش‌آموزان و جوانان این استان می‌تواند مؤثر واقع شود.

قریشی با تأکید بر ضرورت پیوند صنعت و دانشگاه برای رفع نیاز‌های کشور اضافه کرد: ارتباط صنعت با دانشگاه نیاز امروز جامعه ایران است؛ چراکه از طریق ارتباط این دو نهاد، خروجی مراکز علمی در راستای رفع نیاز‌های جامعه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به گستردگی و تنوع فعالیت‌های علمی و فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی خواستار برنامه‌ریزی و ورود این دانشگاه به مقوله ارتباط صنعت و دانشگاه و فراهم آوردن شرایط اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شد و تأکید کرد: ضروری است برنامه‌های فرهنگی با وجهه دینی و هدف گسترش تدین بین دانشجویان برگزار شود. دانشگاه آزاد اسلامی که در بسیاری از مسائل جامعه به‌صورت خودجوش و با روحیه جهادی وارد می‌شود، باید به مسائل فرهنگی نیز با نگاهی نو و چرخشی تحول‌آفرین مطابق سند تحول و تعالی این دانشگاه ورود پیدا کند.

**ارتباط صنعت و دانشگاه، گرهگشای مشکلات تولید است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی نیز با اشاره به نامگذاری سال جدید به‌عنوان سال مهار تورم و رشد تولید گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه، گرهگشای مشکلات تولید است. رهبری در پیام و سخنانشان فرمودند که افزایش تولید در یک جامعه زمینه بهره‌مندی آن جامعه از رفاه، آسایش و ایمنی را فراهم می‌کند؛ بنابراین هر آنچه تلاش کنیم که تولید در کشور افزایش پیدا کند به رونق اقتصادی و سطح درآمد عمومی مردم کمک می‌کند.

محمدرضا ولیلو با تأکید بر اینکه تولیدی ارزشمند است که پشتوانه علمی داشته باشد، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بحث تولید را با دانش‌بنیان بودن تولید گره زدند به این معنی که اگر قرار است کاری انجام دهیم، مبتنی بر فعالیت‌های دانش‌بنیان و بر اساس توسعه پایدار باشد.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ هزار دانشجو، ۸۵۰ کارمند و ۶۵۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی فعال هستند، مطرح کرد: این دانشگاه به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز آموزش عالی استان و به‌عنوان دانشگاه با رسالت اجتماعی و مأموریت گرا با هدف حل مسائل و مشکلات منطقه و استان در حال فعالیت است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به راه‌اندازی رشته پزشکی در این دانشگاه و وجود مدارس سما با ۳ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز، نقش دانشگاه آزاد اسلامی را در راستای کمک و نقش‌آفرینی در حوزه وزارت علوم، آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را بی‌بدیل برشمرد و بیان کرد: هدف از اجرای طرح پویش فراهم کردن شرایط اشتغال و ارتقای کار آمادگی دانشجویان از طریق توأم کردن آموزش تخصصی و مهارت حرفه‌ای و ایجاد ارتباط و پیوند نظام‌مند میان دانشگاه، صنعت و جامعه است.

ولیلو پیگیری مسائل مربوط به تعاونی مسکن اعضای هیئت علمی و کارکنان را از دیگر برنامه‌های این دانشگاه برای سال جدید دانست و تبیین کرد: یکی از سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی در سال جدید، ایجاد سرای نوآوری به‌ویژه در حوزه کشاورزی با توجه به ظرفیت‌های بی‌بدیل آذربایجان غربی در این حوزه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر