صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۰۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان عنوان کرد؛

ساخت قطعات سیستم‌های برق خورشیدی توسط فناوران داخلی

سیدرضا جهان‌بین عنوان کرد که فناوران یک شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه برق و الکترونیک موفق به ساخت برخی از قطعات سیستم‌های برق خورشیدی شده که راندمان را بالاتر و قیمت را متعادل‌ می‌کند.
کد خبر : 843542

سیدرضا جهانبین مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با تشریح زمینه فعالیت و نوع محصولات این شرکت اظهار کرد: در حوزه برق و الکترونیک و انرژی‌های تجدیدپذیر (سیستم‌های برق خورشیدی) فعال هستیم و محصولاتی از قبیل محافظ و کنترل‌کننده‌های الکترونیکی برق، مبدل‌های برق (اینورتر) و پکیج‌های برق خورشیدی را آماده تولید داریم.

وی افزود: با توجه به مشکلات و ناپایداری شبکه برق کشور نیاز به استفاده از محافظ‌ها از ملزومات بوده که محصول نخست این شرکت محافظت‌کننده برق باکیفیت و سرعت عکس‌العمل سطح محافظت است. به دلیل اینکه مبدل‌های برق موجود در کشور دارای کیفیت پایین و قیمت بالا هستند، محصولی با کیفیت رقابتی بالا و قیمتی به مراتب پایین‌تر از محصولات مشابه در بازار تولید کردیم.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «آرتا فناوران گرشا» مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج اضافه کرد: انرژی‌های تجدیدپذیر از علوم روز دنیا و نیاز بازار بوده که با توجه به شرایط کشور و گرانی محصولات وارداتی، این شرکت موفق به ساخت برخی از قطعات سیستم‌های برق خورشیدی شده که راندمان را بالاتر و قیمت تمام شده را متعادل‌تر و پایین‌تر آورده است.

جهان‌بین گفت که شرکت متبوعش از سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را آغاز کرده که از همان سال در حوزه تولید چند محصول الکترونیکی فعال بوده و سال ۱۴۰۱ با توجه به افزایش تعداد محصولات جدید، لزوم استفاده از آزمایشگاه‌های تخصصی برق، الکترونیک و حمایت‌های مرکز رشد دانشگاه آزاد، تصمیم مجموعه بر این شد تا تحقیقات خود را روی سه محصول آغاز کنیم. اکنون در تولید محصولات، قطعات برق، الکترونیک و در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر (سیستم‌های برق خورشیدی) فعالیت می‌کنیم.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه شرکت تاکنون در حال فعالیت‌های تحقیقاتی و پیش‌تولید بوده، درآمد خاصی برای دانشگاه نداشته؛ اما با راه‌اندازی خط تولید محصولات و با توجه به بیزنس پلن در نظر گرفته شده درآمدزایی خوبی برای دانشگاه نیز خواهد داشت. دانشگاه آزاد اسلامی حمایت‌های خود را تا حد امکان و به‌خوبی ارائه داده و اکنون نیاز است تا مجموعه‌های حمایتی در حوزه‌های سرمایه‌گذاری نتایج کار فناوران را به عرصه عمل برسانند.

فعال حوزه فناوری و دانش‌بنیان مطرح کرد: اوایل کرونا و با توجه به کمبود ماسک در بازار و نیاز فوری کشور برای مدتی شرکت مبادرت به تولید ماسک کرد. با توجه به اینکه همه فناوران محصولات جدید و نیاز روز کشور را تولید می‌کنند، اگر امکانی فراهم شود که شرکت‌های مستقر در مراکز رشد دانشگاه‌ها بتوانند حمایت‌های سرمایه‌گذاری بیشتری را بگیرند، کمک خوبی به فناوران، نیاز‌های کشور و درآمدزایی دانشگاه می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر