صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۳:۳۷ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۲
نماینده آمریکایی:

تایوان از سوی واشنگتن باید تا دندان مسلح شود

مایک گالاگر رئیس جمهوریخواه کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا درباره چین، مدعی شد که خطر حمله پکن به تایوان به حداکثر رسیده و ایالات متحده باید تایوان را تا دندان مسلح کند.
کد خبر : 842943

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، گالاگر پنجشنبه با بیان اینکه «ما در مرحله خطر حداکثر درباره حمله حزب کمونیست چین به تایون هستیم» افزود که واشنگتن باید «پیش از شروع هر بحرانی، تایوان را تا دندان مسلح کند.»

وی افزود که آمریکا باید ارسال ۱۹ میلیارد دلار سلاح به تایوان را که تاکنون به تاخیر افتاده است، تکمیل کند، آموزش‌های نظامی مشترک پیشرفته با تایوان برگزار کرده و حضور ارتش ایالات متحده در منطقه تقویت شود.

به نوشته رویترز، احتمال درگیری نظامی بر سر تایوان که چین آن را بخشی از خاک خود می‌داند، به یک مساله دوحزبی در واشنگتن تبدیل شده است.

مقام‌های آمریکایی مدعی هستند که شی جینپینگ رئیس جمهوری چین به ارتش این کشور دستور داده است تا برای حمله به تایوان تا سال ۲۰۲۷ آماده باشد، اما این مساله به معنای تصمیم قطعی پکن برای حمله نیست.

آمریکا مهم‌ترین تامین‌کننده سلاح برای تایوان است، اما تایپه همواره از تاخیر در تحویل تسلیحات به این جزیره گلایه کرده است.

این در حالی است که یک رسانه آمریکایی سه‌شنبه گزارش داد که تایوان در مواجهه با تهدید فزاینده چین، ۴۰۰ موشک هارپون از آمریکا خریداری خواهد کرد.

به گزارش بلومبرگ، پنتاگون در هفتم آوریل بدون ذکر نام خریدار، قرارداد ۱.۱۷ میلیارد دلاری برای تولید ۴۰۰ موشک ضد کشتی هارپون تا پایان سال ۲۰۲۹ را اعلام کرد.

بلومبرگ ادعا می‌کند که خریدار این موشک‌ها تایوان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر