صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۱۹ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
گفتگو/ احتمال حضور رئیس‌جمهور در جلسه استیضاح

امیدواریم با کاهش قیمت خودرو، مجلس از استیضاح وزیر صمت منصرف شود

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: نمایندگان مجلس از افزایش قیمت خودرو گلایه دارند و بیان می‌کنند که ما باید به مردم توضیح دهیم و امیدواریم تصمیماتی که گرفته‌شده و اقداماتی که از قبل طراحی‌شده، نتیجه دهد و در این زمینه نیز نمایندگان مجاب شوند.
کد خبر : 842931

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در پاسخ به این سؤال که آیا دولت با مجلس برای انصراف نمایندگان از استیضاح وزیر صمت رایزنی کرده است؟ گفت: وزیر صمت ابتدا در کمیسیون صنایع و سپس در دفتر دولت در مجلس حضور پیدا کرد و به سؤالات و ابهامات نمایندگان پاسخ داد.

وی بیان کرد: برخی از نمایندگان انصراف خودشان را اعلام کردند و به‌اشتباه در مجلس گفته شد ۴۰ امضا برای استیضاح وزیر وجود دارد، درحالی‌که از آن ۴۰ امضا، تعدادی انصراف داده بودند و دیگر مُصر به استیضاح نبودند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه تا ۱۰ اردیبهشت ماه فرصت باقی است و قطعاً با نمایندگان استیضاح‌کننده و با سایر نمایندگان جلساتی تشکیل و توضیحاتی ارائه می شود،افزود: امیدواریم نمایندگان از توضیحاتی که وزیرصمت، ارائه می‌کند، قانع شوند.

حسینی در مورد اینکه فضای مجلس را برای استیضاح چگونه ارزیابی می‌کنید؟ اظهار کرد: هنوز نمی‌شود ارزیابی جدی داشت. نمایندگان یک مقدار به دلیل افزایش قیمت خودرو گلایه دارند و بیان می‌کنند که ما باید به مردم توضیح دهیم و امیدواریم تصمیماتی که گرفته‌شده و اقداماتی که از قبل طراحی‌شده، نتیجه دهد و در این زمینه نیز نمایندگان مجاب شوند.

وی در پاسخ به این سؤال که اگر استیضاح وزیر صمت انجام شود، رئیس‌جمهور در جلسه شرکت خواهند کرد یا خیر؟ تصریح کرد: قاعده این است که رئیس‌جمهور حضور پیدا کنند و تاکنون نیز این‌گونه بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر