صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
بازیکنان پرسپولیس دربی‌بازتر هستند

طالبی: خرگوش‌های ترسو دربی را می‌بازند!/ شگرد تدافعی گل‌محمدی باب میل ساپینتو است

مربی سابق تیم استقلال گفت: اگر دو تیم خرگوش‌های ترسو نباشند و منتظر اشتباه حریف نمانند، دربی صدم یکی از زیباترین دربی‌های چند سال اخیر خواهد شد.
کد خبر : 842662

ابراهیم طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص دربی صدم تیم‌های استقلال و پرسپولیس که در شرایط ویژه‌ای برگزار می‌شود و قهرمانی هر دو تیم منوط به پیروزی در این مسابقه است، اظهار داشت: شرایط به شکلی است که با وجود رأس سوم قهرمانی که تیم سپاهان است دو تیم جایی برای بازی محتاطانه ندارند و باید یکی از بهترین دربی‌ها برگزار شود. طبیعی است که هر دو تیم برای برنده شده بازی کنند چون اگر به تساوی برسند سپاهان فاصله‌اش را با هر دو تیم بیشتر می‌کند و عملاً جام قهرمانی به زردپوشان اصفهان هدیه داده شده است. 

**استقلال بهتر از بازی با هوادار ظاهر می‌شود

وی ادامه داد: هفته گذشته استقلال مقابل هوادار نشان داد از آمادگی فوق‌العاده‌ای برخوردار است و جالب اینکه کوین یامگا و رافائل سیلوا هم محروم بودند که با اضافه شدن آنها به بازی دربی، باید منتظر نمایشی بهتر از استقلال باشیم. از آن سو هم پرسپولیس مقابل مس کرمان بازی زیبایی انجام داد و بر حریف مسلط بود، البته در دقایقی از مسابقه مس کنترل بازی را در دست گرفت که با تعویض‌های گل‌محمدی ورق به سود پرسپولیس برگشت. تیمی که برای نباختن وارد دربی شود احتمال باخت بیشتری دارد و تیمی که به دنبال برد است، شانس بیشتری برای برنده شدن دارد. 

**سرمربی استقلال برای بردن بازی می‌کند

مربی سابق تیم استقلال در مورد اینکه ارزیابی وی از شرایط فنی سرخابی‌ها چیست، یادآور شد: پرسپولیس بازیکنان بسیار خوبی در اختیار دارد و در مقابل استقلال هم ثابت کرده به خوبی می‌تواند از داشته‌های خود نهایت استفاده را ببرد. شرایط فنی هر دو تیم بسیار خوب است. باید دید شگرد سرمربیان برای شکست رقیب سنتی چیست؟ بدون شک هر دو تیم تلاش می‌کنند تا به شکلی بازی می‌کنند که حریف را به اشتباه بیندازند و نهایت استفاده را از موقعیت‌های به دست آمده ببرند. استقلال در نیمه دوم تیم بهتری نسبت به تمام تیم‌های لیگ برتری بوده و ریکاردو ساپینتو از نیمه مربیان بهتر استفاده کرده است. از طرف دیگر، یحیی گل‌محمدی در دربی‌هایی که سرمربی بوده، پرسپولیس را برای نباختن به زمین فرستاده و باید دید شگرد او برای این دربی که تیمش به بُرد نیاز دارد، چیست؟ سرمربی استقلال برای برنده شدن تیمش را می‌چیند و شگرد تدافعی، روش باب میل ریکاردو ساپینتو است. اگر گل‌محمدی تیمش را برای نباختن به زمین بفرستد، ضرر خواهد کرد و عملاً امتیازات دربی را به استقلال هدیه داده است. 

**رقبای سپاهان برای نباختن بازی می‌کنند

وی درباره اینکه سپاهان بازی‌های ساده‌تری دارد و احتمال از دست دادن امتیاز رای این تیم چقدر است، گفت: فوتبال قابل پیش‌بینی نیست هرچند سپاهان بازی‌ها آسان‌تری خواهد داشت. در دور برگشت سپاهان به تراکتور باخته، با آلومینیوم اراک مساوی کرده و ۹ بازی دیگر را برده است. طبیعتاً بخت سپاهان برای آنکه تمامی بازی‌ها باقیمانده را با برتری به پایان برساند، بیشتر است. با توجه به حساسیت کسب عنوان قهرمانی و عملکرد غیرقابل تصور تیم‌های پایین جدول، برتری سپاهان سخت‌تر به دست می‌آید، چون تیم‌های پیش رو به خصوص آنهایی که در خطر سقوط هستند، چیزی برای از دست دادن ندارند. از روی ظاهر نمی‌توان پیش‌بینی کرد، اما بار‌ها پیش آمده نتایج به گونه‌ای رقم خورده که انتظارش نمی‌رفته است.

**مساوی دربی، سپاهان را راضی می‌کند

طالبی در خصوص اینکه نتایج ۱۰ بازی اخیر دو تیم گویای عملکرد بهتر استقلال از پرسپولیس بوده و می‌توان با اتکا به چنین نکته‌ای شانس آبی‌پوشان را برای برتری در دربی بیشتر دانست، تصریح کرد: می‌توان به چنین نکته‌ای اشاره کرد، ولی فراموش نکنیم که بازیکنان پرسپولیس دربی‌بازتر هستند. شاید این نکته به پرسپولیس کمک بیشتری کند تا برنده شود. تیمی که مانند خرگوش ترسو بازی کند بازنده است. اگر دو تیم خرگوش‌های ترسو نباشند و منتظر اشتباه حریف نمانند، این دربی یکی از زیباترین دربی‌های چند سال اخیر خواهد شد. تا به حال در شرایطی قرار نداشتند که سپاهان بغل گوش‌شان باشد و اگر دو تیم برای مساوی بازی کنند سپاهان از هر دو تیم راضی خواهد بود. اگر بخواهیم حدسی بزنیم با توجه به اینکه استقلال نتایج بهتری از پرسپولیس گرفته، می‌تواند ۲ بر یک برنده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر