صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۱۵ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
طی آمارهای رسمی منتشر شده؛

انتظار برای درمان در انگلیس رکورد زد

آمارهای رسمی منتشر شده در انگلیس نشان می‌دهد که مدت زمان انتظار بیماران برای دریافت خدمات درمانی به بالاترین حد از سال ۲۰۰۷ رسیده که جمع‌آوری داده‌ها در این زمینه آغاز شده است.
کد خبر : 841643

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، داده‌های سازمان ملی بهداشت انگلیس NHS نشان می‌دهد که حدود ۷.۲۲ میلیون نفر تا پایان ماه فوریه (۹ اسفند ۱۴۰۱) منتظر شروع درمان های معمول بیمارستانی بودند که حدود ۱۰ هزار نفر بیشتر از ماه قبل از آن (ژانویه) و بالاترین میزان طی ۱۶ سال گذشته است.

زمان پاسخ‌دهی آمبولانس‌ها نیز برای انواع شرایط اضطراری طولانی‌تر شده و از هر ۱۰ نفری که به اورژانس مراجعه کرده‌اند یکی بیش از ۱۲ ساعت برای دریافت خدمات درمانی انتظار کشیده است.

البته تعداد بیمارانی که بیش از ۱۸ ماه برای درمان منتظر مانده اند ۳۵ درصد کاهش یافته و دولت انگلیس قصد دارد تا ماه پایان ماه جاری میلادی این فهرست را بغیر از موارد خاص به صفر برساند. اما ناظران تحقق چنین دورنمایی را با توجه به اعتصاب پی‌درپی و گسترده پزشکان این کشور بعید می‌دانند.

داده های آماری نشان می دهد که بیش از ۱۲۵ هزار نفر باید بیش از ۱۲ ساعت قبل برای پذیرش منتظر بمانند. تعداد بیمارانی که حداقل چهار ساعت از زمان پذیرش آن‌ها تا انتقال به داخل بخش طول کشیده افزایش یافته و از ۱۲۶,۹۴۸ نفر در فوریه به ۱۴۴,۲۹۲ در ماه مارس رسیده است که ۱۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

این آمار در حالی منتشر می‌شود که کارکنان بخش درمان انگلیس طی چند ماه اخیر، در اعتراض به شرایط نامطلوب کاری، کار زیاد و دستمزدهای پایین چندین دور اعتصاب کرده‌اند اما دولت محافظه‌کار ریشی سوناک حاضر به بهبود شرایط کاری آن‌ها نیست.

نخست وزیر انگلیس دو ماه پیش جلسه اضطراری مشترکی را با حضور وزرای دارایی، بهداشت و اتحادیه های معترض برگزار کرد اما نتیجه ملموسی را که مانع تداوم اعتصاب‌ها شود به همراه نداشت؛ در واقع این جلسه منجر به تشکیل ستادی در داخل بیمارستان‌ها شد که بیماران در مواقع برگزاری اعتصاب کارکنان این بخش، بین مراکز درمانی توزیع شوند.

نتایج تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که بیشتر انگلیسی‌ها از عملکرد نظام سلامت این کشور در بحبوحه افت شدید خدمات درمانی و اعتصاب گسترده پزشکان، پرستاران و رانندگان آمبولانس‌ها ناراضی هستند.

یافته‌های مشترک نظرسنجی موسسه معتبر یوگاو و نشریه تایمز لندن نشان می‌دهد که از نظر دو سوم مردم انگلیس سطح خدمات درمانی در این کشور وخیم است و ۸۰ درصد معتقدند که اوضاع طی پنج سال گذشته، یعنی پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا وخیم‌تر شده است.

خدمات بهداشت ملی انگلیس (ان اچ اس) برای نخستین بار در سال ۱۹۴۸ و پس از پایان جنگ جهانی دوم به‌منظور ارائه خدمات درمانی به آسیب دیدگان و مجروحان جنگی راه‌اندازی شد و در حال حاضر با داشتن یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار کارمند، به‌صورت رایگان به مردم انگلستان خدمات بهداشتی ارائه می‌کند.

بودجه این سازمان در سال راه‌اندازی‌اش در سال ۱۹۴۸ میلادی، بیش از ۴۳۷ میلیون پوند (به ارزش امروزی‌اش در حدود ۹ میلیارد پوند) بود و این رقم در سال جاری میلادی به حدود ۱۳۶ میلیارد پوند رسیده که فشار زیادی را بر بودجه دولت این کشور وارد کرده است.

این درحالیست که شرایط اقتصادی انگلیس بر اثر چندین بحران متوالی در بدترین شرایط نیم قرن گذشته قرار دارد و کشور به گفته رئیس بانک مرکزی دوره طولانی رکود اقتصادی را تجربه می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر