صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۴۳ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری:

کارنامه مردمی هر وزارتخانه به وزرا ارائه می‌شود

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهور گفت: بدون تعارف و بدون رودربایستی ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها و مدیران و کارنامه مردمی هر وزارتخانه را به وزرا ارائه خواهیم داد.
کد خبر : 841548

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با جابجایی و تغییرات جدید اعضای کابینه و بر اساس دستور رئیس جمهور در خصوص ارائه کارنامه شفاف از ارزیابی عملکرد وزارتخانه ها، اولین گزارش کارنامه مردمی دستگاه‌های اجرایی از سوی رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری اعلام شد.

تنها چند ماه پس از تاکید رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری بر لزوم جدیت در ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها و مدیران، و همچنین تهیه و اعلام عمومی گزارش‌های مستدل و شفاف از روند امور، رویکرد‌ها و عملکرد‌های ایشان؛ حجت الاسلام احمد صالحی روز سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ در جمع اصحاب رسانه و با حضور زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، وعده خود را در سریع‌ترین زمان محقق نمود.

نخستین گزارش وزارتخانه‌ای در حاشیه پاسخگویی برخط  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری به مقام عالی این وزارتخانه تحویل داده شد.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری بیان داشت: از این پس قرار است کارنامه مردمی هر وزارتخانه در قالب گزارش ارزیابی عملکرد با حضور اصحاب رسانه به وزرای مربوطه ارائه شود. گزارشی که شامل شاخص‌هایی همچون توجه به کارگروه صدای مردم (شاخص‌های شش‌گانه)، ملاقات چهره به چهره (شاخص‌های شش‌گانه)، پاسخگویی برخط سامانه ۶۱۳۳ (شاخص‌های چهارگانه)، ستاد ارتباطات مردمی سفر‌ها شکلی و محتوایی (شاخص‌های به ترتیب بیست وپنج ونه گانه)، سامد (شاخص‌های کمی و کیفی هفتگانه) است.  

حجت الاسلام احمد صالحی افزود: ارائه این گزارش‌ها معیار و سنجش دقیقی به‌منظور تمییز دادن دستگاه‌ها و مدیران دولتی کارآمد و ناکارآمد و یا دارای نقاظ ضعف از یکدیگر است. این مهم موجب می‌شود تصمیم‌گیران با نگاه همه‌جانبه و روشن‌تری حرکت پرشتاب دولت را در مسیر حل مشکلات وپیگیری مطالبات ودرخواست‌های مردم تنظیم کنند.

در همین راستا حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در بهمن ماه گذشته در جریان بازدید از مرکز ارتباطات مردمی و پاسخگویی به تماس‌های مردمی گفته بود: علاوه بر مطالعه و پیگیری شخصی گزارش‌های ارسالی این مرکز، این گزارش‌ها، یکی از مراجع اصلی ارزشیابی عملکرد دستگاه‌ها و مدیران دولت می‌باشد.

حجت‌الاسلام احمد صالحی، رئیس مرکز ارتباطات مردمی نیز در برنامه تلویزیونی صف اول گفته بود: یکی از وظایفی که مرکز برعهده دارد نظارت و ارزیابی عملکرد است. به‌عبارتی نبض دولت و تب‌سنج عملکرد دولت از نگاه مردم هم برعهده مرکز است. بر این اساس بدون تعارف و بدون رودربایستی ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها و مدیران را ارائه خواهیم داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر