صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۳ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
در جمع دانشگاهیان واحد سلماس عنوان شد؛

تحصیل ۳۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: بیش از ۳۰ هزار دانشجو، ۸۵۰ کارمند و ۶۵۰ عضو هیئت علمی در این دانشگاه فعال هستند.
کد خبر : 841380

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از ارومیه، محمدرضا ولیلو سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در نشستی با کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس با ارائه آماری از تعداد فارغ‌التحصیلان، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی، نقش این دانشگاه را در توسعه علمی کشور کم‌نظیر دانست و با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶ میلیون نفر از دانشگاه آزاد اسلامی فارغ‌التحصیل شده‌اند، اظهار کرد: اکنون نیز بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دانشجو در واحدهای دانشگاه‌ آزاد اسلامی کشور در حال تحصیل هستند.

وی افزود: حضور بیش از ۲۲ هزار عضو هیئت علمی و ۳۲ هزار کارمند در دانشگاه آزاد اسلامی مفهومی از توسعه علمی و شاخص رشد در کشور است. این دانشگاه مجموعه اجتماعی و مردمی بوده که در سالیان مختلف با تکیه‌بر توانمندی خود در راه پیشرفت میهن اسلامی گام برمی‌دارد. اکنون از مجموع جمعیت ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار نفری استان آذربایجان غربی، بیش از ۳۰ هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف، ۸۵۰ کارمند و ۶۵۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه آزاد استان مشغول فعالیت هستند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با تأکید بر اینکه دانش مایه اقتدار و یک ضرورت جدی ملی است، عنوان کرد: سیاست جمهوری اسلامی و نظر رهبر معظم انقلاب، تقویت هرچه بیشتر سطح علم و دانش بوده که دانشگاه آزاد اسلامی با شبکه سراسری کشور به این مهم توجه دارد. دانشگاه محلی برای تبادل دانش روز بوده و یکی از مهم‌ترین مسیر‌ها برای کسب شغل و درآمد و به تبع آن بالابردن منزلت و جایگاه اجتماعی است که با چرخش‌های تحول‌آفرین دانشگاه آزاد اسلامی بیش‌ازپیش در این مسیر گام برمی‌دارد.

ولیلو با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری بیان کرد: انتخاب پیاپی شعار‌های سال با محور مسائل اقتصادی از سوی رهبر فرزانه انقلاب نشان می‌دهد که اقتصاد موضوع مهم و حساس در کشور است. مهار تورم و رشد تولید پیوسته به هم هستند. اصولاً مهار تورم منجر به رشد تولید خواهد شد و تولیدی با ارزش است که پشتوانه علمی داشته باشد. نمود تولید با پشتوانه علمی و دانشی نیز در دانشگاه متجلی می‌شود.

وی به تبیین بیانیه رسالت تعلیم و تربیت اجتماعی پرداخت و گفت: دشمن در این شرایط همه ظرفیت خود را به میدان آورده و با الگوسازی‌های مدرن قصد فریب دادن جوانان را دارد و به دنبال آشوب و بر هم زدن نظم اجتماعی جامعه است. توجه به نقش تربیتی استادان در دانشگاه‌ها می‌تواند در پیشرفت، توسعه و دشمن‌شناسی، نقش مهمی ایفا کرده و تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن را در نطفه خفه کند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با ابراز امیدواری از چشم‌انداز آینده این دانشگاه، خواستار برنامه‌ریزی، ارائه فکر و هم‌اندیشی و همدلی همه اعضای دانشگاه آزاد اسلامی استان شد.

به گزارش آنا، در پایان جلسه کارکنان و اعضای هیئت علمی به بیان دیدگاه‌ها و تبادل‌نظر پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر