صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۴ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
از سوی انتشارات الزویر؛

تحقیق استاد دانشگاه علم و صنعت درباره گذار به آینده کم‌کربن در یک مجله معتبر بین‌المللی چاپ شد

مقاله عضو هیئت‌علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت در مجله بین‌المللی Renewable and Sustainable Energy Reviews انتشارات الزویر منتشر شد.
کد خبر : 841344

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، مقاله امیرحسین کاکایی؛ عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت با عنوان «ترکیب پیل‌های سوختی اکسید جامد با موتور‌های احتراقی داخلی برای سیستم‌های محرکه و تولید توان: مروری» در مجله بین‌المللی Renewable and Sustainable Energy Reviews با ضریب تاثیر ۱۶.۷۹۹ منتشرشده است.

این مجله توسط انتشارات الزویر (Elsevier) منتشر می‌شود و هدف آن به اشتراک گذاشتن مشکلات، راه‌حل‌ها، ایده‌ها و فناوری‌های جدید برای حمایت از توسعه پایدار، گذار به آینده کم کربن و دستیابی به اهداف آلاینده‌ها است که توسط کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در مورد تغییر آب و هوا تعیین شده است.

رسیدن به اهداف تعیین شده برای حداقل رساندن آلاینده‌های کربنی تا سال ۲۰۵۰، باعث افزایش تقاضا برای توسعه سیستم‌های تبدیل انرژی جدید با بازده بالا و آلاینده‌های بسیار کم برای هر دو کاربرد پیش‌ران و توان شده است. بین فناوری‌های موجود، به دلیل بازده الکتریکی بالا (بالای ۶۰ درصد)، انعطاف‌پذیری در سوخت مورد استفاده، آلاینده کم و حرارت اتلافی با ارزش، پیل‌های سوختی اکسید جامد توجه زیادی را به خود و به خصوص برای کاربرد‌های سیستم‌های توانی و محرکه جذب کرده است. عملکرد در دمای بالای پیل‌های سوختی اکسید جامد موجب شده است که به عنوان کاندیدای مناسبی برای ترکیب با یک سیستم تولید توان دیگر همچون موتور احتراق داخلی شود و این کار موجب استفاده از سوخت باقی‌مانده از سمت آند پیل سوختی اکسید جامد؛ کاهش ناکارایی پدیده احتراق در موتور و افزایش بازیافت حرارتی می‌شود.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علم و صنعت ایران، این مقاله به مطالعه پژوهش‌های انجام شده در زمینه سیستم‌های ترکییی پیل سوختی اکسید جامد و موتور احتراق داخلی با در نظر گرفتن آرایش‌های مختلف پرداخته است. سیستم ترکیبی برتری‌هایی نسبت به موتور‌های مرسوم و پیل‌های سوختی اکسید جامد مورد استفاده در تولید توان ایستا و کاربرد‌های با کاربری سنگین (همچون سیستم‌های محرکه دریایی و لوکوموتیو) دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر