صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۰ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
به‌منظور افزایش رضایت شغلی؛

رفتار سازمانی فرد با موفقیت کسب‌وکار ارتباط مستقیم دارد

رفتار سازمانی فرد نقش حیاتی در توسعه نگرش کارکنان نسبت به کسب‌وکار دارد.
کد خبر : 841233

به گزارش خبرنگار گروه خانه خلاق خبرگزاری آنا، عناصر مختلفی در عملکرد خوب یا بد کارکنان دخیل هستند. رفتار سازمانی فرد در تمام شرکت‌های تجاری از عوامل مهم محسوب می‌شود. این رفتار فرد عواملی مانند سیاست‌های شرکت، رفتار مدیریت، رویه‌ها و ساختار سازمانی یک کسب‌وکار را به تصویر می‌کشد. تمام این مولفه‌ها سهم بزرگی در موفقیت یا شکست کارکنان یک شرکت دارند.

زمانی‌که صاحب یک کسب‌وکار بداند، چگونه به کارکنان خود انگیزه دهد، کسب‌وکارشان در مسیر رقابت با بازیکنان برتر بازی در بازار باقی خواهد ماند. رفتار سازمانی نقش حیاتی در توسعه نگرش کارکنان نسبت به بازار کار دارد. این امر نه‌تنها بر عملکرد کارکنان، بلکه بر کل سازمان نیز تأثیر می‌گذارد.

صاحبان کسب‌وکار باید عوامل مختلفی را از فرهنگ گرفته تا محیط کار، در نظر بگیرند. آن‌ها باید اطمینان یابند که تمامی اتفاقات در شرکت به‌خوبی پیش می‌رود. همچنین آن‌ها با تجزیه‌وتحلیل نحوه عملکرد کارگران در گروه‌های یک شرکت و رفتار سازمانی‌شان باید آشنا شوند. برخی از اصول خاص برای موثرتر کردن عملیات تجاری قابل اجرا است.

هدف رفتار سازمانی خوب، افزایش رضایت شغلی و افزایش عملکرد کارکنان است. رهبری و ارتقاء را برای ایجاد فضای کاری بهتر تشویق می‌کند. اغلب مدیران، مسئول جمع آوری اطلاعات در مورد محیط کار هستند. آن‌ها باید نگرش و رفتار افراد را مطالعه کنند تا برنامه‌ای برای بهبود رفتار سازمانی ایجاد کنند. با ارزیابی رویداد‌ها و اقدامات افراد، مدیران به‌راحتی می‌توانند رفتار سازمانی را درک کنند.

انجام نظرسنجی‌های متعدد و دریافت بازخورد از کارکنان به صورت کتبی نیز در توسعه کسب‌وکار موثر است. مشاهده مستقیم راه دیگری برای درک چگونگی تأثیر رفتار سازمانی بر کارکنان است. همچنین این امر می‌تواند به صاحبان شرکت کمک کند تا تصمیمات درستی برای پیشرفت کسب‌وکارشان بگیرند.

انتهای پیام/۳۰۰۴/

انتهای پیام/

ارسال نظر