صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۵ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
امام جمعه نراق:

بدحجابی متدینین را آزار می‌دهد/ درس اخلاق باید به‌‌جد در دانشگاه‌ها برگزار شود

حجت‌الاسلام مشهود عینلو با بیان اینکه بدحجابی متدینین را آزار می‌دهد، عنوان کرد: نباید اجازه دهیم عالم بی‌بندوبار از دانشگاه وارد جامعه شود.
کد خبر : 841105

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از نراق؛ امین فروغی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق به همراه اعضای هیئت رئیسه و شورای فرهنگی این دانشگاه با حجت‌الاسلام مشهود عینلو امام جمعه نراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

امام جمعه نراق در این دیدار بیان کرد: تقارن بهار طبیعت و بهار معنویت را به فال نیک می‌گیریم؛ آغاز سال جدید با بهترین ماه خدا همراه و همزمان شده است، حال ماه رمضان بهترین فرصت به منظور جمع‌آوری توشه برای آخرت و فرصت طلایی برای خودسازی و تهذیب نفس است.

عینلو افزود: دانشگاه آزاد اسلامی برای تحقق شعار سال مهار تورم و افزایش تولید با ارائه مقالات علمی و پژوهشی و برگزاری همایش‌ها و سمینار‌های علمی و تخصصی می‌تواند گام‌های مؤثری برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و شعار سال بردارد، به طوری که هم به بدنه دولت کمک کند و هم در راستای رفع مشکلات معیشتی مردم اقدام مؤثری انجام دهد

** ارتباط حوزه و دانشگاه به یک روز منحصر نشود

وی خاطرنشان کرد: ارتباط حوزه و دانشگاه را نباید در یک روز منحصر کرد و باید در طول سال ارتباط تنگاتنگی بین حوزه و دانشگاه، دانشجویان و طلاب برقرار باشد.

امام جمعه نراق متذکر شد: حضور دانشجویان در حوزه و در اتاق طلبه و تبادل افکار بین حوزه و دانشگاه برکاتی در سطح جامعه دارد و اگر دغدغه‌ها یکی شود در حل معضلات اجتماعی و اقتصادی می‌توان به کمک این اقشار جوان گام‌های مؤثر برداشت.

عینلو بیان کرد: بدحجابی و بی‌حجابی خیلی از متدینین را آزار می‌دهد، جامعه مانند کشتی است که همه در آن سوار هستند و این هنجارشکنی‌ها موجب غرق کل جامعه می‌شود؛ دانشگاه در مقابله با این پدیده شوم اجتماعی می‌تواند خیلی مؤثر باشند و اگر امروز خوب کار کنیم، بدحجابی کنترل می‌شود.

وی افزود: نباید به مسائل شرعی بی‌تفاوت بود و تدریس، تحقیق و تخصص جای خود را دارد، بنابراین از باب انسانیت و وظیفه شرعی نباید بی‌تفاوت بود و خروجی دانشگاه‌ها نباید اینطور باشد که یک عالم بی‌بندوبار وارد جامعه کنیم.

امام جمعه نراق تبیین کرد: همه به موعظه نیاز داریم و درس اخلاق باید به‌طور جدی در دانشگاه‌ها برگزار شود و تعبیر امام و رهبری این است که هرکس مسئولیتش بیشتر باشد به موعظه بیشتری نیاز دارد. تهذیب نفس با تحصیل علم باید همزمان باشند و آنگاه آثار و برکات آن را خواهیم دید.

** اجرای فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی نراق از اولویت‌هاست

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق و دلیجان هم گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق و دلیجان در راه تحقق منویات مقام معظم رهبری و شعار سال از تمام ظرفیت‌های علمی و پژوهشی خود استفاده خواهد کرد.

فروغی توضیح داد: اجرای فعالیت‌های فرهنگی و فاخر برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق جزء اولویت‌هاست و براساس جهاد تبیین برنامه‌های فرهنگی واحد طراحی می‌شود و دست اعضای هیئت علمی و دانشجویان را در اجرای طرح‌های فرهنگی می‌فشاریم.

معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی شرق استان مرکزی هم تشریح کرد: هرکس به نوبه‌ای خودش در تحقق شعار سال رشد تولید و مهار تورم گام بردارد و ارتباط با متدینین و افرادی که تأثیرگذار هستند خیلی حائز اهمیت است.

حجت‌الاسلام محمدمهدی کاشانی اضافه کرد: اگر رئیس نسبت به مسائل شرعی التزام داشته باشد کار‌ها بهتر پیش می‌رود و باید از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها در تحقق شعار سال استفاده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر